شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

به نقل از ۲ منبع آگاه؛

رویترز: ریاض در حال بحث پیرامون توافقی بلند مدت با انصارالله است

رویترز: ریاض در حال بحث پیرامون توافقی بلند مدت با انصارالله است

خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ منبع آگاه اعلام کرد که عربستان در حال بحث با انصارالله پیرامون توافقی بلند مدت برای امنیت مرزها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۲ منبع آگاه امروز سه شنبه اعلام کرند که عربستان سعودی مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مذاکرات مستقیم میان دو طرف «امنیت در طول مرزهای سعودی و روابط آتی پس از هر گونه توافق صلح با یمن» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

گزارش رویترز در این خصوص اضافه می کند که مذاکرات پراکنده ای میان طرفین در ماه گذشته و قبل از تمدید توافق آتش بس با میانجیگری سازمان ملل -که در دوم ژوئن برای ۲ ماه دیگر تمدید شد- برگزار شد.

منابع آگاه مذکور در این خصوص اضافه کردند که مذاکراتی مجازی میان مسئولان بلند پایه ریاض و انصارالله برگزار شده است و در صورت وجود پیشرفت کافی، برنامه ای برای برگزاری نشست های مستقیم در مسقط پایتخت عمان نیز وجود دارد.

رویترز در ادامه گفت: سعودی ها و انصارالله در حال بحث پیرامون توافقی بلند مدت برای امنیت مرزها هستند. هم سعودی ها و هم انصارالله یمن به درخواست برای واکنش در این خصوص پاسخی نداده اند.

این منابع آگاه بدون اشاره به جنایت های ریاض علیه مردم مظلوم یمن در طی چند سال اخیر اعلام کردند که ریاض به شدت نگران موشکهای بالستیک و پهپادهای یمن است.

این در حالیست که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به نقض گسترده آتش بس در الحدیده ادامه می‌دهد. سعودی ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کرده‌ اند. آتش بس در دیگر استان‌ های یمن نیز توسط ائتلاف سعودی نقض می‌ شود. پیشتر «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با وبگاه العهد به عربستان سعودی درباره ادامه نقض آتش‌ بس هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم سعودی بیش از ۷ سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.