شهر خبر

مرد شماره یک تنیس جهان پردرآمدترین تنیسور تاریخ روسیه شد

مرد شماره یک تنیس جهان پردرآمدترین تنیسور تاریخ روسیه شد

تهران- ایرنا- مرد شماره یک تنیس جهان، عنوان پردرآمدترین تنیسور مرد روسیه را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، «دنیل مِدودوف» با صعود به فینال رقابت‌های قهرمانی Rosmalen Grass Court موفق شد درآمد خود را به ۲۳ میلیون و ۸۹۳ هزار دلار برساند؛ هرچند در این دیدار برابر حریف مغلوب شد.

با این حساب، مدودوف از هموطن خود «یوگنی کافلنیکوف» عبور کرد؛ کسی که با ۲۳ میلیون و ۸۸۳ دلار، پردرآمدترین تنیسور روسیه بود و در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ به ترتیب عنوان قهرمانی تنیس آزاد فرانسه و استرالیا کسب کرده و در سال ۲۰۰۰ نیز مدال طلای المپیک سیدنی را به دست آورد.

مدودوف در فاصله قهرمانی در تنیس آزاد آمریکا در پاییز سال گذشته، دوبار مغلوب «رافئل نادال» شد؛ یک بار در فینال تنیس آزاد آمریکا در سال ۲۰۲۱ و یک بار هم در تنیس آزاد استرالیای در آغاز سال ۲۰۲۲.

باوجود اینکه نادال به تازگی چهاردمین گرند اسلم خود را تصاحب کرد، مدودوف روز گذشته عنوان مرد شماره یک تنیس جهان را از «نواک جوکوویچ» پس گرفت و حالا با به دست آوردن عنوان پردرآمدترین بازیکن روسیه، دلیل مضاعفی برای خوشحالی دارد.

باتوجه به اینکه انجمن تنیس حرفه‌ای(ATP)، امتیاز رنکینگ رقابت‌های ویمبلدون را به دلیل تصمیم جنجالی ممنوعیت حضور ورزشکاران روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، حذف کرد، این احتمال وجود دارد که مِدودوف تا تابستان و پیش از دفاع از عنوان قهرمانی خود در اوپن آمریکا، جایگاه کنونی خود را حفظ کند؛ البته به فرض اینکه او برای حضور در این تورنمنت منعی نداشته باشد.