شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#یادداشت تفاهم#رفاه#وزارت

امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و ترکمنستان

امضای یادداشت تفاهم همکاری ایران و ترکمنستان/ حجم تجارت دو کشور دو برابر می‌شود

یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین ایران و ترکمنستان به امضای وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

به گزارش مشرق، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ترکمنستان امروز با حضور محمد سعید بابایوئیچ سیلاپف پنتای وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان و محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت کار به امضاء رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم قرار است همکاری دو کشور در زمینه‌های حمایت اجتماعی، بازنشستگان، تأمین اجتماعی، بهزیستی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتقاء یابد.

در این مراسم محمدهادی زاهدی‌وفا با اشاره به اینکه ایران و ترکمنستان دو کشور دوست و همسایه و خویشاوند هستند گفت:‌در ۳۰ سال گذشته روابط دوستانه و آرام بین دو کشور برقرار بوده و ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت.

وی همچنین گفت:‌وزارت تعاون متولی برنامه‌های حمایت اجتماعی، بازنشستگان، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، سالمندان و کارگران است و امیدواریم بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی همچنین گفت:‌وزارت کار دارای شرکت‌های اقتصادی فراوانی در زمینه حمل و نقل ریلی و دریایی و همچنین شرکت انرژی است که می‌تواند زمینه همکاری مشترک بین دو کشور را فراهم کند.

سرپرست وزارت کار همچنین به سوآپ گاز بین ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت:‌ در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده و از همکاری‌های بیشتر با کشور ترکمنستان استقبال می‌کنیم.

زاهدی‌وفا گفت: امیدواریم سطح روابط تجاری دو کشور که دارای ظرفیت‌های مناسبی است حداقل به دو برابر میزان فعلی ارتقاء یابد و مسائل پیش آمده در شمال‌غرب و غرب آسیا باعث شود که دو کشور همسایه بتوانند روابط اجتماعی و اقتصادی خوبی داشته باشند.

در این مراسم همچنین محمدسعید بابایوئیچ وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان هم گفت: در قالب سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران تفاهم‌نامه‌های مناسبی امضاء می‌شود و امیدواریم فرصت‌های شغلی فراوان برای شهروندان دو کشور ایران و ترکمنستان طبق این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد شود.

وی گفت:‌در نظر داریم تبادل کارشناس بین دو کشور انجام شود و در این زمینه سمینارهای مشترک برگزار شود که باعث ارتقاء روابط دو کشور شود.

وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان همچنین بخش انرژی و حمل و نقل را از اولویت‌های همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان عنوان کرد و گفت:‌من اطمینان می‌دهم راه برای پیشرفت روابط بین دو کشور در این بخش‌ها وجود دارد.

در پایان این مراسم خبرنگاران که امروز برای اولین بار در اولین روز کاری زاهدی‌وفا در وزارت تعاون با وی روبه‌رو شدند از وی در مورد برنامه‌های آینده‌اش در وزارت تعاون پرسیدند که وی به این جمله بسنده کرد برنامه‌هایی برای این وزارتخانه دارم اما بیش از این در جمع خبرنگاران حاضر نشد که به سؤالات آنها پاسخ دهد.

منبع: فارس