شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#شاخص بورس

شاخص بورس عقب نشینی نکرد / افت حجم معاملات بازار سهام

کدخبر: 501828
اقتصادنیوز: در معاملات امروز بازار سهام 24 خرداد 1401، شاخص‌ کل بورس صعود کرد و ارزش معاملات سهام افت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 24 خرداد ماه، شاخص‌های بازار سهام تغییرات کمی داشتند.شاخض کل بورس پایتخت 2 هزار و 619 واحد رشد کرد. 39 درصد از نمادهای بازار سهام افزایش قیمت داشتند و شاخص کل هم وزن 770 واحد صعود کرد.

شاخص بورس عقب ننشست / حجم معاملات کم شد

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 574 هزار و 65 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 2 هزار و 619 واحد صعود کرد. 

شاخص هم‌وزن نیز امروز روند نزولی داشت و در پایان معاملات با رشد 770 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 429 هزار و 930 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس  با 59 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 481 واحد رسید. 

بورس

 

عرضه و تقاضا در پایان معاملات سه‌شنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 11 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 66 درصد افت کرد و در رقم 109 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) با صف‌ خرید 18 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کویر، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و خمحور (شرکت تولید محور خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومراد) تعلق داشت که ارزش آن 3.5 میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نمادهای زملارد، ولکار، افرا و مفاخر بیشترین صف فروش داشتند. 

 

غلبه سمت نزولی بازار 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 250 نماد رشد قیمت داشتند و 383 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 61 درصد بازار افت قیمت داشتند.  

 

خروج سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 311 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 34 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرام) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «میدکو»، «فخوز» و «نوری» بیشترین تأثیر را در صعود شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فملی»، «شبریز» و «شستا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فغدیر» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «آریا» و «ددانا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، فزر و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی افت کرد و گروه‌ «فراورده‌های نفتی و کک» قرمزترین گروه بازار سهام بود. 

 

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 280 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 571 میلیارد تومان بود که 35 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 917 میلیارد تومان رسید. 

 

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد فخوز (شرکت فولاد خوزستان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 163 میلیارد تومان بود. 

پس از فخوز، نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سآبیک و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

 

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام خگستر با تعداد 472 میلیون و 818 هزار و 444 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد خساپا تعلق داشت. نمادهای فخوز و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس