شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام

پاکستان: منتظر روزی هستیم که برجام نهایی شود

وزیر خارجه پاکستان گفت که این کشور منتظر روزی است که برجام نهایی شود و افزود: این حق مردم ایران است و باعث می‌شود شرایط و فضای مناسب‌تری برای تعامل با ایران ایجاد شود.

پاکستان: منتظر روزی هستیم که برجام نهایی شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان که به دعوت همتای ایرانی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ خرداد ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی قرار گرفت و پس از گفت‌وگو با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

وی گفت: از جانب دولت و ملت پاکستان پیام حسن نیت و محبت را به برداران و خواهران ایرانی ارائه دهم. ایران برای پاکستان همسایه‌ای است که دارای علقه‌های زیادی است. روابط خود را با ایران ارتقا دهیم. با استفاده از شرایط دو کشور روابط را رو به جلو ببریم. درباره روابط دوجانبه صحبت و راه های ارتقای روابط را شناسایی کردیم که روابط دوجانبه را به میزانی که شایسته آن است برسانیم. درباره مدیریت مرزها و تبادل زائران ارتباط مردم با مردم و ارتباطات فرهنگی صحبت کردیم. مصمم هستیم موانع اصلی بر سر راه تجارت و روابط بیشتر را برداریم و از طریق تهاتر و تجارت مرزی بیشتری داشته باشیم  و نقاط مرزی بیشتری را افتتاح و بازارچه‌های مرزی بشتری را داشته باشیم و فرصت‌هایی را فراهم کنیم که روابط اقتصادی را گسترش دهیم که باعث رفاه و شکوفایی ملت‌هایمان در مناطق مرزی خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان ادامه داد: متعهد هستیم برق بیشتری از ایران وارد کنیم از امکان تبادل زندانیان صحبت کردیم. از مهمان نوازی ایران سپاسگزاریم. درباره شرایط مختلف به خصوص شکنندگی شرایط موجود در افغاستان صحبت کردیم نگران ثبات و امنیت در افغانستان هستیم. برای چهار دهه میلیون‌ها آواره را میزبان بودیم و از استقرار صلح و ثبات و شکوفایی در افغانستان منافع داریم. در این برهه باید ازا ین ملت حمایت کرده و بخواهیم منابع مسدود شده آنها آزاد شود و هیأت حاکمه به سمت فراگیرتر رفتن پیش برود و از ایران به خاطر حمایت بی دریغ از آرمان جامو  و کشمیر سپاسگزاریم. درباره اسلام هراسی صحبت کردیم باید از بیگانه هراسی و اسلام هراسی و خشونت بایستیم. خشونت‌هایی براساس دین قابل قبول نیستند. با وزیر توافق کردیم گفت‌وگوها را ادامه دهیم و گفت‌وگو و دیپلماسی راه‌های رسیدن به صلح خواهد بود. مترصد روزی هستیم که برجام نهایی شود و این حق مردم ایران است و باعث می‌شود شرایط و فضای مناسب‌تری برای تعامل با ایران ایجاد شود. 

وی گفت: بر اهمیت مناسبات ایران با پاکستان تأکید کنم و عزم داریم این روابط را ارتقا بخشیم.

در حال تکمیل...

منبع: فارس