شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوری#افغانستان

رؤسای راه آهن افغانستان و ایران بر تکمیل فوری خط آهن هرات-خواف تاکید کردند

رؤسای راه آهن افغانستان و ایران بر تکمیل فوری خط آهن هرات-خواف تاکید کردند

رئیس راه آهن هیئت حاکمه افغانستان در دیدار با مدیرعامل راه آهن ایران بر بهره‌برداری هرچه سریعتر از راه آهن هرات-خواف تاکید کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بخت الرحمان شرافت» رئیس راه آهن هیئت حاکمه افغانستان در دیدار با «سید میعاد صالحی» مدیرعامل راه آهن ایران درباره از سرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن هرات-خواف و آماده سازی این مسیر برای تردد قطار گفت‌وگو کرد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی در این دیدار اظهار داشت: بر مبنای سیاست های دولت سیزدهم و دیپلماسی حمل و نقل که در این دولت اتفاق افتاده است، طی چند ماه اخیر، تفاهم های بسیار خوبی با کشورهای همسایه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از همکاری با کشور افغانستان استقبال می‌کنیم، افزود: اگر کشور افغانستان آماده همکاری بلندمدت و تفاهم عملی با کشورمان باشد ما نیز آمادگی خود را برای این کار اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل راه آهن ایران همچنین بر وجود عزم و اراده برای راه‌اندازی خط آهن هرات-خواف، برداشتن گام‌های عملیاتی، مشخص کردن الزامات و نحوه بهره برداری از این مسیر، نحوه تامین مالی توسط شرکت‌های ایرانی و بازگشت سرمایه و بهره‌برداری از معادن و نیز تضمین امنیت سیر در این مسیر از سوی کشور افعانستان تاکید کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: کشور ایران و افغانستان مزیت‌های بسیار زیادی دارند اما از این مزیت‌ها به درستی استفاده نشده و دشمنان از عقب ماندگی کشورهای ما خوشحال می‌شوند.

رئیس راه آهن هیئت حاکمه افغانستان نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی بابت سانحه اخیر قطار مسافری مشهد- یزد گفت: حکومت افغانستان از ارتباط با کشور ایران استقبال می‌کند.

وی همچنین خواستار همکاری مسئولین مجموعه وزارت راه و شهرسازی ایران برای بازسازی و تکمیل هرچه سریعتر قطعه سوم خط آهن هرات-خواف و آغاز دوباره برنامه‌های آموزشی و فنی برای پرسنل راه آهن افغانستان شد.

گفتنی است احداث قطعه سوم خط آهن هرات-خواف از ایستگاه مرزی شمتیغ تا روزنک به طول 72 کیلومتر، بر عهده ایران بود که پس از افتتاح این خط، در جریان تحولات سیاسی در کشور افغانستان، بخش زیادی از ساختمان و علائم و تجهیزات این مسیر تخریب شده است.

انتهای پیام/.