شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#عراق#نجف#گفتگو

تاکید برهم صالح بر نقش مرجعیت دینی عراق

تاکید برهم صالح بر نقش مرجعیت دینی عراق

رئیس جمهور عراق امروزسه شنبه در کاخ السلام میزبان هیاتی از بزرگان قبایل نحف اشرف بود و با آنها درباره اوضاع کلی این کشور و اوضاع شهر نجف اشرف بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروزسه شنبه در کاخ السلام میزبان هیاتی از بزرگان قبایل نحف اشرف بود و با آنها درباره اوضاع کلی این کشور و اوضاع شهر نجف اشرف بحث و گفتگو کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح در این دیدار با تاکید بر اینکه نجف اشرف، مرجعیت دینی، بزرگان قبایل و شخصیت های برجسته آن در حفظ بافت اجتماعی این کشور، نقش بزرگی ایفا می کنند، اظهار داشت: این شهر نماد اعتدال و میانه روی، حمایت از خواسته های برحق شهروندان، پرهیز از خشونت، دفاع علیه خطرات پیش روی کشور و شریک تقویت امنیت و ثبات است.

صالح افزود: کشور بیشتر از هرچیزی به وحدت ملی و همبستگی بین همه فرزندان آن نیاز دارد تا در راستای برآورده کردن حقوق و مزایای ملی که محوریت آن را خواسته های عراقی ها در زمینه زندگی کریمانه و بهبود اوضاع خدماتی و معیشتی تشکیل می دهد، قدم بردارد.

این درحالی است که مرجعیت دینی عراق با جهاد کفایی که پس از یورش داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ داد، نقش مهمی در نجات عراق از تکفیری ها ایفا کرد. متعاقب فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق حشد شعبی عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه ساله و نیمه، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و به تحرکات داعش در عراق پایان دهند.