شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیرجند#۳۷۵#هیات#شهرستانی#ووشو#کشور#فعالیت#دارند

۳۷۵ هیات شهرستانی ووشو در کشور فعالیت دارند

۳۷۵ هیات شهرستانی ووشو در کشور فعالیت دارند

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون ووشو گفت: در ۳۷۵ شهرستان کشور هیات ووشو فعال داریم که افتخار بزرگی برای این فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر صدیقی روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی انتخاب رییس هیات ووشو استان خراسان جنوبی افزود: رشته ورزشی ووشو در چند سال اخیر محبوبیت خود را بین خانواده‌ها ایجاد کرده و در حال حاضر قریب ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این رشته داریم.

وی بیان کرد: منابع فدراسیون محدود است ولی فدراسیون ووشو وظیفه خود می‌داند برای توسعه این ورزش در سراسر کشور تلاش کند و در این خصوص از هیات‌های ورزشی حمایت مالی می‌کند.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: نیاز است ادارات کل در استان‌ها هم حمایت‌ها لازم را از هیات‌ ووشو انجام دهند.

وی اظهار داشت: فدراسیون ووشو ایران تنها فدراسیونی است که بین ۱۷۰ کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو سامانه‌ای را در زمینه استعدادیابی ایجاد کرده که با استفاده از فناوری روز و نکات علمی به بحث استعدایابی پرداخته شود و ظرفیت کم‌نظیری است که باید در زمینه معرفی این سامانه بیشتر تلاش شود.

صدیقی افزود: با وجود محدودیت منابع اقدامات خوبی توسط فدراسیون در حال انجام است و ما هیچ وقت به دنبال سودآوری و منبع درآمدی نبودیم.

وی گفت: سامانه‌ای که فدراسیون ووشو در زمینه آموزش طراحی کرده، یکی از پیشرفته‌ترین و در دسترس‌ترین سامانه‌های کشور است و دغدغه فدراسیون همیشه توسعه همگانی، روستایی و سلامت‌محوری است.

رئیس فدراسیون ووشو اظهار داشت: سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان از محل منابع اعتباری مختلف بین هیات‌های استانی ووشو توزیع کردیم و امسال هم به لحاظ اعتباری در محدودیت قرار داریم ولی تلاش می‌کنیم از محل منابع اعتباری مختلف، اعتباراتی را برای توسعه این ورزش جذب کنیم.

وی ادامه داد: رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور تیر امسال به میزبانی تهران برگزار می‌شود و این رقابت‌ها قرار است در ۲ بخش پسران و دختران برگزار شود.

صدیقی با اشاره به اینکه با تلاش‌های خوبی که صورت گرفته تیم‌ خوبی از خراسان جنوبی در گروه سنی جوانان اعزام خواهد شد گفت: خراسان جنوبی در مسیر خوبی حرکت می‌کند و توانسته مربیان، داوران و ورزشکاران خوبی را پرورش دهد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی نیازمند بازنگری جدی به‌ویژه در رشته ورزشی ووشو است افزود: امیدواریم خراسان جنوبی بتواند با حمایت بیشتر این مسیر رشد و توسعه خود را ادامه دهد تا در آینده نه چندان دور ملی‌پوشان و قهرمانان خوبی از این خطه به تیم‌های ملی اعزام شوند.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: با رایزنی و هماهنگی مسوولان استان از جمله مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به دنبال این هستیم که راحل‌های خوب و ساده‌تری را برای تجهیز خانه‌های ووشو در استان پیدا کنیم همچنین اضافه کردن بناهای مناسب، کم‌هزینه و قابل استفاده در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار است که امیدواریم این مسیر را با حمایت‌های مسوولان استانی با قدرت ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: در صورتی که در شهرستان‌های استان سالن و مکان مورد نیاز واگذار شود، امکان تجیهز آن توسط فدراسیون ووشو وجود دارد.

صدیقی افزود: از رئیس هیات ووشو استان انتظار است در چهار سال پیش رو در تمامی ابعاد قدم‌های موثرتری را برای توسعه این ورزش بردارد و ما هم در فدراسیون با تعامل حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ووشو خراسان جنوبی با حضور ۲۳ نفر از اعضا و حضور یک نامزد برگزار شد که "وحید خرمشاد" با کسب ۲۳ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ووشو خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین مریم سرزهی به عنوان نایب رئیس، یونس باقری خزانه‌دار، نوید خرمشاد کارشناس خبره، مریم فرخی‌فرد عضو هیات رئیسه خانم و احمد حسینی به عنوان عضو هیات رئیسه آقا انتخاب شدند، ساره کوشافر نیز به عنوان بازرس هیات ووشو انتخاب شد.