شهر خبر

نماینده پارلمان لبنان:

پرونده نفت و گاز از کشمکش‌های سیاسی دور نگه داشته شود

پرونده نفت و گاز از کشمکش‌های سیاسی دور نگه داشته شود

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان با اشاره به موضوع ترسیم مرز دریایی لبنان، خواستار دور نگه داشتن پرونده نفت و گاز از کشمکش های سیاسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سیمون ابی رمیا نماینده پارلمان لبنان خواستار دور نگه داشتن پرونده نفت و گاز از کشمکش های سیاسی شد.

وی افزود: همه ما بر موضوع حاکمیت لبنان و ضرورت استخراج منافع نفتی آن اتفاق نظر داریم. درهر منازعه بین المللی دو مسیر وجود داد؛ یا دیپلماسی یا جنگ و ما امروز فرصت را به کانالهای دیپلماسی می دهیم و امیدواریم که به نتیجه برسد.

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: ما در برابر پرونده سرنوشت ساز ترسیم مرز دریایی قرار داریم و این پرونده ما را در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مالی توانمند می سازد.

ابی رمیا افزود: باید چشم انداز اقتصادی روشنی وضع شود. هر روز که در طرح بهبود اقتصادی تاخیر ایجاد شود به مثابه جنایتی علیه لبنان و لبنانی هاست.

وی در ادامه گفت: پارلمان یک نهاد قانونگذار و نظارتی است و ما نباید آنرا مورد ملامت قرار دهیم و مسئولیت نجات لبنان با دولت و قوه مجریه است.

درباره نقش فرانسه هم گفت که تا زمانی که لبنانی ها کاری انجام ندهند، فرانسه یا دیگران نمی توانند کاری برای آنها انجام دهند.

گفتنی است که اوضاع نابسامان اقتصادی مردم لبنان و افت ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار آمریکا در کنار هرج و مرج و گسترش احتکار و فقدان نظارت بر بازار تولید و توزیع در لبنان باعث شده قشر متوسط و ضعیف این کشور بیش از پیش در برابر بحران اقتصادی قرار بگیرند. اضافه شدن بحران سوخت که در نتیجه سیاست‌های تحمیلی صندوق بین المللی پول به دولت لبنان به وجود آمد، نیز مزید بر علت شده تا لبنانی‌ها نتوانند نیازهای اساسی و روزمره خود را تأمین کنند.