شهرخبر

خودکفایی ۶۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ + جدول

خودکفایی 60 هزار مددجو کمیته امداد در سال 1400 + جدول

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از خودکفایی ۶۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به عنوان استان‌های برتر و استان‌های هرمزگان، همدان و یزد کمترین آمار را در حوزه اشتغال در سال قبل داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد: امسال متعهد به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و دیگر اقشار نیازمند هستیم. همچنین 25 هزار میلیارد تومان برای تحقق این برنامه در سطح ملی از طرف مجلس شورای اسلامی اختصاص خواهد یافت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درخصوص تحقق برنامه‌های خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: سال گذشته حدود 60 هزار مددجوی خودکفا داشتیم که سال جاری با اجرای برنامه‌های در دست اجرا، امید است که شاهد افزایش تعداد افراد خودکفا خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک مرکزی تغییراتی در راستای ضمانت بانکی مددجویان و نیازمندان فراهم شود چرا که شرایطی که هم‌اکنون برای پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است شرایط سختی را برای اقشار ضعیف‌تر ایجاد کرده است.

فیروزآبادی گفت: به عنوان مثال، برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی نیاز به سه ضامن کارمند با سابقه 25 ساله است و این در حالی‌ است که اینگونه ضمانت‌ها برای مددجویان و نیازمندان شرایط را بسیار سخت و دشوار کرده است و تقاضای ما از دولت و بانک مرکزی این است که به سمت اعتبارسنجی افراد حرکت کنند و شرایطی را فراهم کنند که بانک‌ها گذشته افراد را مبنای پرداخت تسهیلات بانکی قرار بدهند.

وی تصریح کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به عنوان استان‌های اول تا سوم و همچنین استان‌های هرمزگان، همدان و یزد به عنوان استان‌هایی که کمترین آمار خودکفایی را به خود در سال گذشته اختصاص داده‌اند، ثبت شده است.

انتهای پیام/