شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مقامات#بیروت

دیدار فرستاده آمریکا با عون و میقاتی/ تاکید مقامات لبنانی بر توقف تجاوزات اسرائیل در منطقه مورد مناقشه

دیدار فرستاده آمریکا با عون و میقاتی/ تاکید مقامات لبنانی بر توقف تجاوزات اسرائیل در منطقه مورد مناقشه

میانجی آمریکایی در جریان سفر خود به بیروت در حال رایزنی با مقامات ارشد لبنانی است تا موضع آنها درباره پرونده مناقشه مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی را جویا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آموس هوکستاین» میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی که روز گذشته وارد بیروت شد در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی امروز به کاخ ریاست جمهوری این کشور رفته و یک نشست 40 دقیقه‌ای با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان داشت. «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان و «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت نیز در این نشست حضور داشتند.

میانجی آمریکایی سپس برای دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به کاخ نخست‌وزیری این کشور رفت.

وی همچنین در حضور دوروتی شیا با «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان نیز دیدار کرد.

خبرگزاری رویترز در این زمینه گزارش داد که لبنان در حال آماده شدن برای پاسخ به پیشنهاد آمریکا در خصوص پرونده مناقشه مرزی با اسرائیل است.

3 مقام مسئول لبنانی در گفتگو با رویترز اعلام کردند که این کشور آماده است تا اختلافات در پرونده ترسیم مرزهای دریایی را حل کند. بر این اساس لبنان از میانجی آمریکایی خواسته تا مذاکرات غیرمستقیم در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم اسرائیل در اسرع وقت از سرگرفته شود و اسرائیل باید تا پایان مذاکرات همه اقدامات خود در میدان کاریش را متوقف سازد.

آموس هوکستاین نیز به مقامات لبنانی گفته که آمریکا خواستار از سرگیری سریع مذاکرات در پرونده مناقشه مرزی بین لبنان و اسرائیل است و لبنان می‌داند که قبل از رسیدن به توافق در این پرونده هیچ شرکت بین المللی در آب‌های سرزمینی این کشور اکتشاف و حفاری نخواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، میانجی آمریکایی همچنین در دیدار با مسئولان لبنانی اعلام کرد: لبنان قبلا نقشه ترسیم مرزها در خط 23 را ارائه داده بود اما امروز سقف خواسته‌های این کشور افزایش یافته است. بنابراین لبنانی‌ها باید این درخواست خود را رسمی کنند و من به آمریکا بر می‌گردم تا با اسرائیلی‌ها نیز ارتباط برقرار کرده و نظر آنها را در این زمینه جویا شوم.

منابع لبنانی گزارش می‌دهند، میانجی آمریکایی بیشتر به این دلیل آمده که از ماهیت موضع حزب الله و تهدیدات سید حسن نصرالله علیه رژیم صهیونیستی و همچنین میزان نگرانی‌هایی که درباره انفجار اوضاع امنیتی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی وجود دارد آگاه شود. همچنین نگرانی آمریکا و اسرائیل از این مواضع سید حسن نصرالله در سخنان آموس هوکستاین صراحتاً آشکار بود.

انتهای پیام/