شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت

پرستار نباید فقط در بیمارستان خدمت کند/ اهمیت پرستاری جامعه نگر

پرستار نباید فقط در بیمارستان خدمت کند/ اهمیت پرستاری جامعه نگر

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: پرستار نباید در چارچوب بیمارستان قرار بگیرد و محدود به آن شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در اولین همایش پرستاری جامعه‌نگر، اظهار داشت: پرستاری جامعه نگر و جامع نگر اندکی تفاوت دارند و پرستاری جامعه نگر گروه هدف بزرگ‌تری دارد.

وی افزود: در سال ۱۲۹۵ اولین بار پرستاری نوین در ایران در ارومیه شکل گرفت و الان ۱۰۶ سال از این اتفاق می‌گذرد. وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری‌ها، سطح سواد و آگاهی مردم و…، در آن زمان تفاوت‌هایی با الان داشت و سرعت تغییرات در ایران زیاد بود و بیماری‌های واگیر فراوان و وضعیت معیشتی نامناسب باعث شده بود وضعیت بیماری‌ها با الان تفاوت‌هایی داشته باشد.

عبادی گفت: اگر کرونا شایع نمی‌شد فکر می‌کردیم که بیماری‌های واگیر فراموش شده است اما کووید ۱۹ نشان داد برخی اتفاقات حتی خارج از عهده نظامات دنیا و سازمان جهانی بهداشت است.

وی ادامه داد: الان مرگ و میرها در بخش‌هایی از دنیا رخ می‌دهد که نظام‌های سلامت پیشرفته‌ای نیز دارند، برای مثال در آمریکا و ایتالیا و انگلیس و آلمان و…، با وجود ساختارهای پیشرفته نظام سلامت، اوضاع مناسبی ندارند.

عبادی گفت: اگرچه سال‌ها قبل می‌گفتیم جوان‌ترین جمعیت دنیا را داریم، اما الان دهه شصتی‌ها در میانسالی هستند و به زودی وارد حوزه سالمندی می‌شویم.