شهر خبر

اسماعیلی: مرحوم دعایی امر رهبری را بر سلیقه شخصی خود مقدم می‌دانست

اسماعیلی: مرحوم دعایی امر رهبری را بر سلیقه شخصی خود مقدم می‌دانست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دهه‌های گذشته حوادث مختلفی روی داد، اما مرحوم دعایی سربلند از آن حوادث و آزمون‌ها بیرون آمد و آنجایی که امر ولی بود، آن امر را بر سلایق شخصی‌اش مقدم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات که امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: من در این مدت اخیر که وزیر ارشاد بودم، بیش از حد انتظارم مورد لطف آقای دعایی بودم. ایشان در کنار همه خصلت‌های خوبی که داشت و از سوی رهبر معظم انقلاب مهر تایید برای صدق، صفا و صمیمیت دریافت کرد، جنبه اعتقادی هم نسبت به امام عزیز داشت.

وی ادامه داد: امام حواریونی داشتند که در نجف و در آن دوره غربت با علاقه کنار ایشان ایستادند. مرحوم دعایی اهل سبقت در مجاهدت بود و بر ما لازم است نسبت به سابقون نهضت امام تجلیل کنیم.

اسماعیلی گفت: آقای دعایی بر عهدی که با امام عزیز داشت، ایستاد و پایداری کرد و در ایام ارتحال امام راحل هم دارفانی را وداع گفت. ایشان در 43 سال گذشته علی‌رغم اینکه سلیقه ویژه‌ای داشتند و به شخصیت‌های مختلف نگاه خاصی داشتند، اما پایمردی در مسیر ولایت و انقلاب را از دست نداد و دعایی عزیز سابقه پایمردی را با مجاهدت به پایان رساند.

وی افزود: در دهه‌های گذشته حوادث مختلفی روی داد، اما ایشان سربلند از آن حوادث و آزمون‌ها بیرون آمد و آنجایی که امر ولی بود، آن امر را بر سلایق شخصی‌اش مقدم دانست.

وزیر ارشاد گفت: کمتر نمازجمعه‌ای بود که آقای دعایی متواضعانه‌ در آن حضور نداشته باشد. او ساده‌زیست و انسان بزرگ و ویژه‌ای بود.

انتهای پیام/