شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آزمون#بانک‌ها

اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری برگزار شد

اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری برگزار شد

اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری در راستای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳ خردادماه در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران ‌برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این آزمون قریب به 100 نفر از دواطلبان نظام بانکی و آزاد برای اخذ گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری شرکت کردند.

پس از آزمون فوق، آزمون مربوط به سایر گواهینامه‌های حرفه‌ای بانکداری به طور ماهانه از تیرماه سال جاری و هر ماه یک آزمون با ترتیب «گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اسلامی»، «گواهینامه اصول بانکداری 1»، «گواهینامه اصول بانکداری 2»، «گواهینامه حسابرسی داخلی مؤسسات اعتباری» و «گواهینامه مدیریت فن‌آوری اطلاعات مؤسسات اعتباری» برگزار می شود.
 
گفتنی است، بانک مرکزی در اواخر فروردین ماه سالجاری در بخشنامه ای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای اعلام و آن را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در همین راستا از این پس، بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط با کسب حد نصاب امتیاز و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای مرتبط خواهد بود. لذا انجام مصاحبه تخصصی به ویژه برای داوطلبان تصدی سمت عضو هیأت مدیره، مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل مؤسسات اعتباری ، منوط به ارایه گواهینامه‌های حرفه‌ای مربوط است.

انتهای پیام/