شهر خبر

پس از سفر به تهران؛

رئیس جمهور ونزوئلا با مقامات کویتی دیدار کرد

رئیس جمهور ونزوئلا با مقامات کویتی دیدار کرد

منابع خبری کویت گزارش دادند که «نیکلاس مادورو» و هیئت همراه در سفری به کویت با ولیعهد این کشور گفتگو و بر گسترش روابط و پیوندهای همکاری به ویژه در زمینه نفت تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه های کویتی اعلام کردند که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به کویت سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

مادورو در کویت طی یکی گفتگوی تلویزیونی در این باره گفت: ما سفر ضروری را انجام دادیم تا پیوندهای کاری، همکاری، اشتراک، همبستگی و برادری را دوباره فعال کنیم.

خبرگزاری دولتی کویت (KUNA) بدون اشاره به جزئیات گفتگو، گزارش داد که مادورو در فرودگاه بین‌المللی کویت در کنار هیئت همراه از جمله «سیلیا فلورس» همسرش، با شیخ مشعل الاحمد الجابر ولیعهد کویت گفتگو کرده است.

همچنین شبکه دولتی وی تی وی (VTV) ونزوئلا در این رابطه گزارش داده است که دو کشور از جمله اعضای اصلی تولید کننده نفت در اوپک هستند.حساب کاربری رئیس جمهور ونزوئلا در توییتر نیز در پیامی اعلام کرد که مادورو خواستار گسترش روابط مرتبط با این مسئله شده است.

سفر رئیس جمهور ونزوئلا به کویت پس از سفر رسمی وی به تهران و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران صورت می گیرد.

وی در این دیدار سند همکاری ۲۰ ساله ای را با ایران امضا کرد.

در همین رابطه و در راستای همکاری های دوجانبه تهران-کاراکاس، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یک نفتکش با پرچم ایران که حدود یک میلیون بشکه نفت خام از خاورمیانه را حمل می‌کرد، وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

گفته شده این محموله سومین محموله نفت خام ایران است که توسط شرکت نفت ایران به شرکت نفت دولتی ونزوئلا پس از قرارداد عرضه نفت سبک تر به این کشور آمریکای جنوبی عرضه می‌شود.

ونزوئلا نفت ایران را در پالایشگاه‌های خود فرآوری می‌کند.