شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#فوتبال#تیم ملی فوتبال

سهمیه آسیا در جام جهانی تکمیل شد/ صعود استرالیا در ضربات پنالتی

سهمیه آسیا در جام جهانی تکمیل شد/ صعود استرالیا در ضربات پنالتی

تیم ملی فوتبال استرالیا با غلبه بر پرو در مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به این مسابقات صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و پرو در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر به مصاف هم رفتند که در نهایت استرالیا برنده از زمین خارج شد.

جدال این دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه و سپس زمان‌های اضافه با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده باشد.

در ضربات پنالتی هم این تیم استرالیا بود که با نتیجه ۵ بر ۴ پرو را شکست داد و به جام جهانی قطر صعود کرد.

«رد مایند» دروازه بان استرالیا نقش اول را در صعود این تیم به جام جهانی ایفا کرد. او در دقیقه ۱۱۹ و پیش از پایان مسابقه وارد زمین شد تا در ضربات پنالتی، دروازه بان استرالیا باشد. رد مایند در نهایت موفق شد دو ضربه پنالتی از بازیکنان پرو را مهار و استرالیا را به سی و یکمین تیم حاضر در جام جهانی تبدیل کند.

حرکات رد مایند روی خط دروازه و ژست او بعد از مهار پنالتی آخر پرو از جمله مواردی است که در این مسابقه مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفته است.

سهمیه آسیا در جام جهانی تکمیل شد/ صعود استرالیا در ضربات پنالتی

در آسیا پیش از این تیم‌های ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و قطر (میزبان) جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرده بودند که با حضور استرالیا، قاره آسیا با ۶ سهمیه این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد.

آخرین تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از بین تیم‌های کاستاریکا و نیوزلند مشخص می‌شود. دیدار این دو تیم در مرحله پلی آف امشب در قطر برگزار خواهد شد.