شهر خبر

منابع امنیتی خبر دادند:

بازداشت ۹ تروریست خطرناک در اقلیم کردستان عراق

بازداشت ۹ تروریست خطرناک در اقلیم کردستان عراق

منابع امنیتی در عراق از بازداشت ۹ تروریست خطرناک که در سال‌های اخیر در اقلیم کردستان مخفی شده بودند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه عراقی به نقل از فرماندهی اتاق مشترک عملیات ارتش این کشور از بازداشت ۹ تروریست خطرناک که در سال‌های اخیر در اقلیم کردستان عراق مخفی شده بودند، خبر داد.

به گزارش وبگاه المعلومه، منبع عراقی تاکید کرد: عناصر بازداشت شده، در ردیف تروریست‌های بسیار خطرناک قرار داشتند که در سال‌های اخیر به دلیل ارتکاب جنایات مختلف تحت پیگرد دستگاه قضائی استان دیالی عراق قرار داشتند.

وی افزود: متهمان مذکور در سالهای اخیر در شهرها و روستاهای مختلف اقلیم کردستان عراق مخفی شده بودند و برای عدم شناسایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر نقل مکان می‌کردند.

این منبع آگاه تاکید کرد: عملیات تعقیب ۳۰ تروریست خطرناک دیگر که در اقلیم کردستان عراق حضور دارند همچنان ادامه دارد، علیه این افراد اتهاماتی مطرح است که اکثر آنها در زمینه اقدامات تروریستی و دیگر اتهامات جنایی است.

گفتنی است در سالهای اخیر دهها عنصر تروریستی و افراد تحت پیگرد در استان دیالی از ترس بازداشت از سوی سرویس‌های امنیتی به اقلیم کردستان عراق گریخته‌اند.

در سالهای اخیر مقامات اقلیم کردستان عراق نیز همکاری جدی با دولت و نیروهای امنیتی عراق در راستای بازاداشت این عناصر تروریستی نداشته اند و این منطقه به محل امنی برای جولان تروریست‌ها تبدیل شده است.