شهر خبر

تمجید صالح و الکاظمی از فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی

تمجید صالح و الکاظمی از فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به تمجید از فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی پرداختند و آنرا نجات بخش عراق توصیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که فتوای جهاد کفایی پروژه ای ملی برای نجات عراق بود.

وی در توئیتی گفت: با احترام فتوای جهاد کفایی مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی که در لحظه‌ای سرنوشت ساز صادر شد را به یاد می آوریم، باید بسیار در آن درنگ کرد زیرا واقعا یک پروژه ملی برای نجات عراق از چنگال تروریسم بود.

صالح افزود: باید مراقب شهدای میهن و مجروحان باشیم و به رزمندگان شجاعی که جان خود را فدای میهن و کرامت مردم آن کردند، رسیدگی کنیم.

فتوایی که شکست را به پیروزی تبدیل کرد

همچنین «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در سالروز تاسیس حشد شعبی تاکید کرد که فتوای آیت الله العظمی سیستانی، عقب نشینی را به انگیزه و شکست را به پیروزی تبدیل کرد.

وی در توئیتی گفت: فتوای آیت الله سیستانی بازوان قهرمانان عراق برای نجات این کشور را محکم کرد و عقیده و باوری قوی به وجود آورد که در آن مرگ تروریسم بود.

الکاظمی افزود: همه نیروهای امنیتی عراق، دست کوبنده و آماده عراق برای جلوگیری از هرگونه تجاوز خواهند ماند.

پیش از این هم «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی با تاکید بر اینکه هشت سال گذشته تاریخ طولانی تحقق پیروزی بر داعش بوده است، بیان کرد: با افکار مخربی در این مورد روبرو هستیم که حشد شعبی یک پدیده موقتی است و باید جمع شود اما امروز حشد شعبی ثابت و استوار است و اعتماد خود را از مردم و مرجعیت دینی می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از مقتدی صدر به دلیل صدور بیانیه‌ای درباره حشد شعبی، تاکید کرد: حشد شعبی ضامن امنیت است و طرفدار هیچ جناح سیاسی نخواهد بود. هرگز از منابع حشد شعبی به نفع هیچ گروه سیاسی استفاده نخواهد شد و اجازه سرنگونی دولت را هم نخواهد داد.

8 سال پیش در ژوئن سال 2014 میلادی  آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر در پی اشغال و سقوط متوالی شهرهای عراق به دست تروریست‌های داعش، فتوای جهاد کفایی در دفاع از عراق و مقدسات آن را صادر کردند. با اعلام این فتوا هزاران تن از مردم عراق از پیر و جوان فوج فوج به فتوای ایشان لبیک گفتند و برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و عقب راندن آنها از شهرهای اشغال شده به میدان‌ نبرد شتافتند.

انتهای پیام/