شهر خبر

قرارداد استراتژیک میان ایران و ونزوئلا تحریم را به شکست می کشاند

قرارداد استراتژیک میان ایران و ونزوئلا تحریم را به شکست می کشاند

فتح الله توسلی گفت: ایران و ونزوئلا به دلایل تحریم و فشارهای حداکثری شرایط اقتصادی مشابهی را تجربه می‌کنند. در صورتی که با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند می‌تواند بین دو کشور روند اقتصادی مثبتی ایجاد کرده و باعث شکست تحریم شود.

«فتح الله توسلی»، نماینده مردم کبودر آهنگ و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبر گزاری برنا در ارتباط با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران و تاثیرات اقتصادی آن اظهار داشت: هر دو کشور یک سری تناسب و تشابه‌هایی دارند که می‌توانند با هم همکاری مثبت و نزدیک داشته باشند. فاصله جغرافیایی زیاد است اما بالاخره در یک چیز مشترک هستیم آن هم این‌که به دلیل نوع نگاه آرمانی خود به موضوعات با استکبار و در راس آن طبیعتا با آمریکا مشکل داریم. هم ونزوئلا که آن سوی دنیا است و هم کشور ما که در خاورمیانه قرار دارد، دو کشور نفتی هستند که هر دو کشور نیز از تحریم ظالمانه تاثیر منفی بر اقتصاد خود دارند.

وی ادامه داد: ایران و ونزوئلا به دلایل تحریم و فشارهای حداکثری شرایط اقتصادی مشابهی را تجربه می‌کنند. طبیعتا در شرایط این چنینی بحران‌های بین‌المللی و فشارها افزایش پیدا می‌کند، کشورهای که به لحاظ آرمانی و نگاه استراتژیک در حوزه سیاست، قدرت و اقتصاد با هم دیگر تشابهاتی دارند، باید با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. این موضوع می‌تواند بین ما و ونزوئلا روند اقتصادی مثبتی ایجاد کند که باعث شکست تحریم می‌شود.

توسلی در ارتباط با قراردادهای منعقد شده در این دیدار تصریح کرد: این قراردادها تا کنون به مجلس نیامده و بنده نیز اطلاعات دقیق ندارم، اما آن طور که مطلع شدم توافقات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که قطعا می‌تواند در بحث اقتصاد مفید باشد.

نماینده مردم کبودر آهنگ اضافه کرد: قرارداد 20 ساله وقتی منعقد می‌شود یعنی قرارداد استراتژیک که بخشی از آن توافق ممکن است فاش بشود و بخشی نیز فاش نشود. لذا در آن حوزه حتما توافقات مهمی صورت گرفته است. دوستان در بخش های مختلف قبلا جزئیات را در نظر گرفته‌ و آماده کرده‌اند که اکنون به مرحله اجرا رسیده است. امیدواریم به آن توافقی که امضاء شده، عمل کنند و شرایط هم به سمتی پیش برود که ما بتوانیم به آن منافع دوجانبه برسیم.

انتهای پیام