شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#آزمایش هسته‌ای

در نشست مشترک وزرای خارجه؛

کره جنوبی و آمریکا نسبت به آزمایش هسته ای کره شمالی هشدار دادند

کره جنوبی و آمریکا نسبت به آزمایش هسته ای کره شمالی هشدار  دادند

وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که آزمایش هسته‌ای کره شمالی با پاسخ متحد و قاطعانه مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «پارک جین»، وزیر امور خارجه کره جنوبی و «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی وی روز دوشنبه از کره شمالی خواستند از انجام اقدامات تحریک آمیز اضافی از جمله آزمایش هسته‌ای خودداری کند.

دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی و آمریکا همچنین گفتند که اقدامات تحریک آمیز کره شمالی با پاسخ قوی مواجه خواهد شد.

پارک در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود گفت: ما اعلام می‌کنیم که هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی، از جمله آزمایش هسته‌ای، با واکنش قاطع ما و جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

نشست پارک-بلینکن، اولین دیدار از نوع خود از زمان روی کار آمدن وزیر امور خارجه کره جنوبی در ماه گذشته است و این دیدار همزمان با آن برگزار شد که برخی گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که کره شمالی ممکن است به زودی آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

پارک گفت که کره شمالی ممکن است تمام مقدمات آزمایش هسته‌ای را تکمیل کرده باشد و تنها چیزی که اکنون باقی مانده است شاید فقط یک «تصمیم سیاسی» باشد.

بلینکن هم در این دیدار گفت: «ما همچنان نگران چشم انداز آزمایش هسته‌ای کره شمالی هستیم.»

کره شمالی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی در آینده نزدیک گفت: ما در این مورد بسیار هوشیار هستیم و در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای نزدیک خود، از جمهوری کره، همچنین با ژاپن و دیگران هستیم تا بتوانیم به سرعت پاسخ دهیم.»

بلینکن گفت که پاسخ ایالات متحده به آزمایش هسته‌ای کره شمالی ممکن است شامل «اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت در وضعیت نظامی ما در صورت لزوم» باشد، هرچند واشنگتن همچنان به گفتگو با پیونگ یانگ متعهد است.»

وی افزود: «ما از کره شمالی می‌خواهیم که وارد دیپلماسی جدی و پایدار شود و در واقع در این زمینه، همانطور که بوده‌ایم، آماده‌ایم که بدون پیش‌شرط ادامه دهیم.»

طی چند هفته گذشته رسانه‌های غربی از احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی خبر داده اند، هرچند هنوز مقامات کره به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده اند.