شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#جام جهانی#قطر#جام‌جهانی

صعود دراماتیک استرالیا به جام جهانی با درخشش دروازه‌بان عجیب؛ آسیا ۶ تایی شد

صعود دراماتیک استرالیا به جام جهانی با درخشش دروازه‌بان عجیب؛ آسیا ۶ تایی شد

تهران- ایرنا- استرالیا با درخشش گلر تعویضی خود که حرکات عجیبی در ضربات پنالتی انجام می‌داد مقابل پرو به برتری‌ رسید و به جام‌جهانی قطر صعود کرد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و پرو از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه دوشنبه شب در چارچوب مرحله پلی‌آف رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه الریان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان ۱۲۰ دقیقه این بازی گل نداشت اما در ضربات پنالتی استرالیا به برتری پنج بر چهار دست پیدا کرد و به جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافت.

این بازی در ۱۲۰ دقیقه گل نداشت اما اتفاق مهم در همین دقیقه رخ داد. ردماین، گلر ذخیره کانگروها با نظر گراهام آرنولد به جای متیو رایان وارد زمین شد تا در پنالتی‌ها به تیمش کمک کند.

پنالتی اول استرالیا توسط گالسه مهار شد اما در ادامه این نماینده آمریکای جنوبی بود که ۲ پنالتی از دست داد و پنالتی دوم به وسیله ردماین مهار شد تا کانگروها با نتیجه پنج بر چهار به پیروزی برسند.

ردماین به هنگام ضربه زدن بازیکنان پرو برای بر هم زدن تمرکز آنها روی خط حرکات عجیبی انجام می‌داد و مدام روی خط دروازه حرکت می‌کرد و حرکات موزون انجام می‌داد. او با همین حربه پنالتی ششم را گرفت و تیمش را به پیروزی رساند.

کانگروها برای رسیدن به این مسابقه پیش از این موفق شده بودند با نتیجه ۲ بر یک از سد امارات بگذرند و حالا به مصاف تیم پنجم منطقه آمریکای جنوبی رفتند و بازهم موفق کار کردند.

استرالیا پیش از این در جام‌های جهانی ۱۹۷۴، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حضور پیدا کرده بود و حالا هم ششمین حضورش را جشن می‌گیرد و هم چهارمین حضور متوالی‌اش در این مسابقات را.

پرو پیش از این در جام‌های جهانی ۱۹۳۰، ۱۹۷۰، ۱۹۷۸، ۱۹۸۲ و ۲۰۱۸ شرکت کرده بود.

با این نتیجه تکلیف گروه چهارم مشخص شد و تیم استرالیا در کنار فرانسه، دانمارک و تونس قرار گرفت.

آسیا هم بعد از قطر میزبان، ایران، ژاپن و کره جنوبی؛ ششمین تیم خود یعنی استرالیا را هم در جام جهانی خواهد داشت.