شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صنایع دستی#تفاهم‌نامه

​در بخش فروش صنایع دستی زندانیان با مشکل مواجه هستیم/ لزوم انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت صنایع دستی

​در بخش فروش صنایع دستی زندانیان با مشکل مواجه هستیم/ لزوم انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت صنایع دستی

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: مشکل عمده ما فروش محصولات زندانیان است، در بخش تولید همه کمک می‌کنند اما اگر بخواهیم زندانی یا خانواده او را توانمند کنیم باید به فکر تقویت بخش فروش باشیم.

رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا  در خصوص وضعیت صنایع دستی زندانیان و فروش آن در کشور اظهار کرد: در ادوار گذشته همکاری‌هایی با وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته‌ایم که در برخی از استان‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری یک نمایشگاه مشترک با همکاری وزارت گردشگری بودیم، گفت: تلاش ما این بود تا بخش صنایع دستی با محصولات زندانیان برگزار شود و در بخش گردشگری و فرهنگ و غذای اقوام ایرانی هم وزارت گردشگری پای کار بیاید اما متأسفانه با شیوع کرونا برپایی این نمایشگاه لغو شد.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه ما به دنبال تعاملات جدید هستیم، افزود: مشکل عمده ما فروش محصولات زندانیان است، در بخش تولید همه کمک می‌کنند اما اگر بخواهیم زندانی یا خانواده او را توانمند کنیم باید به فکر تقویت بخش فروش باشیم، به خصوص فروش‌هایی که متکی بر فضای مجازی است.

وی ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر کسی در خانه کالایی تولید می‌کند یا زندانی محصولی را ارائه می‌دهد بلافاصله به فروش برسد، در همین راستا به دنبال نگاه جدیدی هستیم تا با همکاری وزارت گردشگری و شرکت های دانش بنیان این مهم محقق شود.

مطهرنژاد تأکید کرد: یکی از راه‌های معرفی و فروش محصولات زندانیان می‌تواند این باشد که ما نهادها و سازمان‌ها را ترغیب کنیم تا صنایع دستی زندانیان را بخرند و به عنوان هدیه به مهمانان خود بدهند، مثلاً وزات امور خارجه می‌تواند صنایع دستی زندانیان را به مهمانان خارجی خود هدیه دهد.

وی با بیان اینکه هنرمندان زندانی در همه رشته‌های صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: ما بزرگترین کارگاه‌های صنایع دستی اصفهان را داریم و در حال حاضر 22 هزارنفر تحت پوشش ما شاغل هستند، معاونت صنایع دستی بیشتر در بخش آموزش به ما کمک می‌کند اما به دنبال این هستیم با انعقاد یک تفاهم‌نامه با معاونت صنایع دستی مشکل بخش فروش را مرتفع کنیم.

انتهای پیام