شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##«اطلاعات»#طبق#حکم#رهبری#باید#زبان#گویای#همه#گروه#باشد

«اطلاعات» طبق حکم رهبری باید زبان گویای همه گروه ها باشد

 «اطلاعات» طبق حکم رهبری باید زبان گویای همه گروه ها باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در این روزها نکات زیادی را در خصوص شخصیت اخلاقی مرحوم دعایی شنیده‌ایم، اظهار کرد: بنده آن مرحوم را در سلسله جوانمردان می بینم. ویژگی ها و اصولی که در این سلسله وجود دارد بخشی از آن در مرحوم دعایی تجلی پیدا کرده بود، از این رو می توان گفت مرحوم دعایی صدق و وفا را همیشه داشت و تا پایان عمر خود به پای انقلاب و امام راحل و رهبر معظم انقلاب ماند.
حجت الاسلام عبدالحسین معزی ادامه داد: تواضع مرحوم دعایی زبانزد بود. وی همیشه شخصیتی خاکی و افتاده داشت و در همه مراسم ها نیز این رفتار ایشان مشخص بود. همچنین وی دارای حسن خلق و دارای طبع بسیار بلند بود و از این رو هیچ گاه از شرایط و جایگاه خود برای منافع شخصی بهره نبرد.
حجت‌الاسلام معزی بیان کرد: مرحوم دعایی شخصی رشید و مدیر داشت. روزگاران مبارزات و مدیریتش در موسسه اطلاعات بیانگر ویژگی رشید بودن آن مرحوم هست. وی همچنین از شجاعت زیادی برخوردار بود. زمانی که در طرابلس لبنان مبارزات با طاغوت را آموزش می دید رشادت های خود را کسب کرد و در مبارزات انقلاب آن را به نمایش گذاشت اما مهمترین ویژگی ایشان ایمان و ارادت وی به حضرت حق بود.
نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه افزود: باور عمیق ایشان به امام راحل در عمل و گفتارشان نمایان بود. در نخستین سال های دهه ۴۰ به قم رفت و به خواست امام به مبارزه با رژیم پرداخت. دوستانی هم در همین زمان در کرمان همچون شهید باهنر و مرحوم هاشمی را با خود همراه داشت و کار رسانه ای را از همان جا آغاز کرد. در آن زمان در روزنامه انتقام که مطالبش بسیار سخت و تند به رژیم بود، فعالیت می کرد. اما پس از آنکه امام به نجف رفت ایشان هم تحت تعقیب رزیم قرار گرفت به نجف رفت و در آنجا کار رسانه‌ای خود را ادامه داد و در همین راستا باید گفت به گفته رهبر معظم انقلاب شخصیت مرحوم دعایی از ابعاد مختلف باید به خوبی تبیین شود.
وی تصریح کرد: مرحوم دعایی اولین سفیر امام راحل در عراق بود اما ایشان در همان زمان نیز به امام اعلام کرد که من هیچ حقوقی را نمی خواهم مگر همان شهریه طلبگی و از آن روز تا به امروز سند مالی ای را برای ایشان جز شهریه طلبگی نمی توان یافت. وی ۲۴ سال نماینده، یک دوره سفیر و ۴۰ سال هم مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بود اما تا پایان زندگی خود با شهریه طلبگی زندگی کرد و حقوقی نگرفت، این در حالی است که کسانی که سابقه ای در انقلاب نداشتند ادعای سابقه مبارزاتی کردند اما ایشان با وجود مبارزات فراوان همیشه خود را به عنوان یک طلبه معرفی می کرد.
 «اطلاعات» طبق حکم رهبری باید زبان گویای همه گروه ها باشد
بیشتر بخوانید :
حجت الاسلام معزی ادامه داد: امام راحل در حکم خودشان به ایشان فرمودند شما هم لیاقت و هم شایستگی مسئولیت روزنامه اطلاعات را دارید و به گفته رهبر معظم انقلاب ایشان در رسانه‌ای حضور داشت که نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع انقلاب اسلامی بود به همین منظور تلاش ۴۲ ساله ایشان در این موسسه فراموش نخواهد شد، البته شخصیت مرحوم دعایی نه تنها در بین اصحاب رسانه بلکه در تاریخ کشور فراموش نمی شود.
نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: موسسه اطلاعات در آینده با سرمایه های خوبی روبرو است. ارتقا و احیای موسسه اطلاعات در طول ۹۰ سال عمرش توسط ایشان شکل گرفت. این رسانه صدای همه گروه های جامعه است و این ماموریت در حکم امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ایشان قابل توجه بود که ایشان باید زبان گویای همه گروه ها باشد و ایشان نیز برای همه نگاه ها و سلایق مختلف شرایط بروز و ظهور را مهیا کرد.
وی ادامه داد: جامعه اگر اخلاق نداشته باشد حتی اگر توسعه پیدا کند یک جامعه موفق نخواهد بود. مرحوم دعایی در کنار روزنامه اطلاعات تلاش کرد مجموعه ای از مجلات خوب را تولید کند. همچنین در انتشارات اطلاعات هم اتفاقات خوبی را رقم زد. مرحوم دعایی الگوی اخلاق و مروت بود و به معنای واقعی یک مردی است که توانست صداها و احتیاج های مردم را پاسخ دهد.
حجت الاسلام معزی با اشاره به انتصاب سید عباس صالحی به عنوان مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات گفت: پس از فوت مرحوم دعایی نگرانی ها برای جانشینی ایشان زیاد بود، همه بر این تفکر بودند که آیا شخصی با اخلاق و معتدل همچون مرحوم دعایی خواهد آمد یا خیر اما رهبر معظم انقلاب کسی را انتخاب کرد که نگرانی همگان را برطرف کرد. ایشان فردی را مامور کردند که سوابق علمی، مبارزاتی و دارای مسئولیت های خطیر بوده است. صالحی با همان سبک و سیاق در اخلاق و فروتنی و اعتدال این دستگاه را اداره خواهد کرد.
وی یادآور شد: سوابق رسانه ای آقای صالحی از سال ۶۰ در مجله وزین حوزه شکل گرفته است و ایشان مولفه های رسانه ای را به خوبی می شناسد. همچنین ایشان در حوزه نواندیشی دینی نیز دستی بر قلم دارد و نامه ایشان به رهبر معظم انقلاب در سال ۸۱ بیانگر این موضوع می باشد.
نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود یادآور شد: آقای صالحی در علوم قرآنی اهل تبلیغ هستند و شاگردی مراجع بزرگی را در کارنامه خود دارند. همچنین در دوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کارهای به یاد ماندنی را انجام دادند، بنابراین ایشان در انجام این ماموریت مدیریت مجموعه اطلاعات موفق خواهند بود و این را آرزومندم.
۲۱۲۱