شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#رئیس جمهور

در مقاله ای خطاب به بایدن:

ترکی فیصل: کسی که خانه اش از شیشه است به دیگران سنگ نمی زند

ترکی فیصل: کسی که خانه اش از شیشه است به دیگران سنگ نمی زند

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان ضمن انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره سفر به عربستان گفت هدف بایدن از دیدار احتمالی با «بن سلمان» تقویت مشروعیت خود است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی پس از اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره سفر قریب الوقوعش به منطقه، او را مورد حمله قرار داد.

«ترکی فیصل» در مقاله‌ای که در روزنامه انگلیسی زبان «عرب نیوز» منتشر شد، با ارسال پیامی برای «جو بایدن» گفت: کسی که خانه‌اش از شیشه است، به مردم سنگ پرتاب نمی‌کند.

فیصل توضیح داد: جو بایدن مجبور است روابط خود با عربستان سعودی را بهبود بخشد زیرا آمریکا به این بهبود روابط نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتقادات رئیس جمهور دموکرات آمریکا از عربستان به ویژه در مورد پرونده ترور جمال خاشقجی برای جلب رضایت هم حزبی‌هایش بوده است.

این مقام سابق سعودی افزود: بایدن از کاهش محبوبیت رنج می‌برد و می‌خواهد با دیدار با «محمد بن سلمان» مشروعیت خود را تقویت کند.

فیصل در ادامه مقاله‌اش از سوابق ایالات متحده در زمینه نقض حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: قربانیان زندان ابوغریب در عراق هنوز غرامت دریافت نکرده‌اند. صدها نفر نیز به ناحق سال‌ها در ایالات متحده زندانی شده‌اند.

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در پایان مقاله‌اش از بایدن خواست تا حق تضمین شده خود در قانون اساسی را برای عفو زندانیان در آمریکا فعال کند و تأکید کرد: رئیس جمهور آمریکا حق عفو زندانیان را دارد. او باید هر کاری که می‌تواند برای پایان دادن به این بی عدالتی انجام دهد. او باید با کنگره همکاری کند تا سیستم قضائی آسیب دیده‌ای که حقوق بسیاری از مردم را نقض می‌کند، اصلاح شود.