شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ایتالیا#فرانسه#برلین#آلمان

یک مقام ارشد آلمان خبر داد؛

موضع برلین درباره سفر سران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین

موضع برلین درباره سفر سران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین

یک مقام ارشد آلمان امروز از تایید یا تکذیب گزارش رسانه ها در مورد آمادگی سفر سران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «ولفگانگ بوشنر» معاون سخنگوی کابینه آلمان امروز دوشنبه در سخنانی از تایید یا تکذیب گزارش رسانه ها در مورد آمادگی سفر سران آلمان، فرانسه و ایتالیا به اوکراین خودداری کرد.

معاون سخنگوی کابینه آلمان در این خصوص در یک نشست خبری گفت: من نمی توانم چیز جدیدی را گزارش کنم و هیچ خبری در این زمینه وجود ندارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» ( Bild am Sonntag) روز شنبه گزارش داده بود که اولاف شولتز صدراعظم آلمان، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارند در ماه ژوئن به کی یف سفر کنند.

این روزنامه گزارش داده بود که انتظار می‌ رود این دیدار قبل از نشست سران گروه ۷ که قرار است ۲۶ تا ۲۸ ژوئن برگزار شود، انجام گردد. این روزنامه گفته بود که برلین و پاریس از مدت‌ ها قبل در مورد چنین دیدار مشترکی گفتگو کرده اند.

ماکرون هم پیشتر تاکید کرده بود که برگزاری این دیدار نباید پس از انتخابات مجلس ملی فرانسه در ۱۲ و ۱۹ ژوئن برگزار شود. همچنین این ایده فرانسه است که این سفر همراه با «دراگی»، نخست وزیر ایتالیا باشد.

این در حالیست که پیشتر «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر غیرمنتظره خود به کی یف به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود که نظر اجرایی اتحادیه اروپا درباره پیوستن اوکراین به بروکسل تا پایان هفته آینده آماده خواهد شد، اما «با وجود کارهای زیاد انجام شده در تقویت حاکمیت قانون، اما اوکراین هنوز نیاز به اصلاحات زیادی برای مبارزه با فساد دارد».