شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#وزارت ورزش#مجلس

نماینده مجلس: وزارت ورزش و جوانان گزارش انتخابات فدراسیون سوارکاری را ارائه دهد

نماینده مجلس: وزارت ورزش و جوانان گزارش انتخابات فدراسیون سوارکاری را ارائه دهد

شهرکرد- ایرنا- رییس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اخیر انتخابات فدراسیون سواکاری گفت: وزارت ورزش و جوانان هر چه سریع‌تر گزارشی در خصوص علت برگزاری مجمع بدون هماهنگی وزارتخانه و اعمال نکردن قانون به کمیسیون ارائه دهد.

احمد راستینه هفشجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس قانون، مسئولیت نظارت، حمایت و هماهنگی تمام امور فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برعهده وزارت ورزش و جوانان است به‌همین منظور، نماینده وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان نظارت بر حُسن اجرای وظایف فدراسیون‌ها در انتخابات مجمع عمومی فدراسیون حضور می‌یابد.

وی یادآور شد: در همین راستا وزارت ورزش و جوانان برای هماهنگی در این امور حضور نداشته است و قانونی بودن برگزاری این مجامع قابل‌قبول نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان  و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان بر حسب وظیفه نسبت به تخلفات و هماهنگی نکردن در حوزه فدراسیون‌ها مسئولیت قانونی دارد و بر این اساس این وزارتخانه اعلام کرده بود که جلسه مجمع عمومی در تاریخ دیگری برگزار شود.

وی گفت: این در حالی است که فدراسیون سوارکاری بدون توجه به بند صریح و شفاف قانونی که از اختیارات وزارتخانه بوده، اقدام به برگزاری این جلسه کرده است.

راستینه تاکید کرد: در این میان کاندیداهای دیگر فدراسیون شکایت خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند و در خصوص درستی برگزاری این مجمع جای سوال باقی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حاشیه‌های ایجاد شده از سوی فدراسیون سوارکاری در مورد برگزاری انتخابات رییس این فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان باید تا یک هفته دیگر گزارش کاملی را به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش ایرنا، رییس فدارسیون سوارکاری روز شنبه ۲۱ خردادماه جاری در مجمع انتخاباتی که حواشی زیادی داشت، در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک و بدون حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در نهایت مسعود خلیلی با کسب اکثریت آرا دوباره بر مسند این فدارسیون نشست.

وزارت ورزش در ابتدا از تعویق این انتخابات خبر داده بود اما این فدراسیون با کمک کمیته ملی المپیک مجمع را برگزار و ریاست خود را نیز مشخص کرد.