شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#شعار#۱۴۰۱:#انا#حسین

شعار اربعین ۱۴۰۱: انا من حسین

شعار اربعین ۱۴۰۱: انا من حسین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: شعار «انا من حسین» که برای برگزاری مراسم اربعین امسال انتخاب شده فراگیر و جامع است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» امروز دوشنبه (۲۳ خرداد ماه) در مراسم رونمایی از شعار مراسم اربعین ۱۴۰۱ در تالار وحدت بعثه مقام معظم رهبری افزود: یکی از ویژگی‌های شعار خوب این است که فراگیر و حکیمانه باشد و جمعیت بزرگی را شامل شود.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از مقبولیت اجتماعی از دیگر ویژگی‌های شعار خوب است، گفت: شعار «انا من حسین» که حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام است و به عنوان شعار امسال مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، همه این ویژگی‌ها را در بردارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: این شعار بر سر در ورودی حرم مطهر امام حسین (ع) نقش بسته است و چون سخن پیامبر است جامعیت اجتماعی نیز دارد.

وی فراگیر بودن زمانی را از دیگر ویژگی‌های شعار خوب بیان کرد و اظهار داشت: شعار خوب نباید یکبار مصرف باشد و باید دوره‌های مختلف زمانی را شامل شود، شعار امسال اربعین حسینی هم به اربعین محدود نخواهد شد و در هر زمانی قابل استفاده است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه شعار امسال اربعین حسینی بر گرفته از سخنان الهام بخش نبی مکرم اسلام (ص) است، گفت: این شعار از زبان انسان کاملی است که بر اساس حدیث قدسی خداوند می‌فرماید: اگر وجود مبارک آن حضرت نبود، هستی را خلق نمی‌کردم.

وی با بیان اینکه شعار باید هدفمند باشد و اهداف مختلفی را دنبال کند، اظهار داشت: شعار خط و مشی انسان را ترسیم می‌کند و گاهی در نبرد و جنگ و گاهی در رابطه با دست یابی به اهداف جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به اهمیت تأثیرات انتخاب شعار در اسلام اشاره کرد و افزود: انتخاب شعار خوب و مؤثر مورد توجه اسلام بوده است به گونه‌ای که رسول اکرم (ص) در بسیاری از جنگ‌ها از جمله غزوه احد در مقابل شعار دشمنان، شعار بسیار صریحی را انتخاب و اعلام کردند که شعار دشمن را منکوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: یا مثلاً در فتح مکه پیامبر اسلام شعار «نَحْنُ عِبادُاللَّهِ حَقّاً حَقّاً - ما به حقیقت بنده خدا هستیم» را انتخاب و اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه در پرچم کشورها نیز از شعار استفاده می‌شود و دست یابی به اهداف با پیوست فرهنگی تبدیل به شعار می‌شود، افزود: در مرکز پرچم جمهوری اسلامی ایران کلمه الله به عنوان هدف ارزشمند قرار گرفته است و در تفریق آن از جمله لا الله الا الله استفاده شده است.

وی اضافه کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از شعارهای جمهوری اسلامی ایران است که یکی از غنی‌ترین شعارهای کشورهای جهان به شمار می‌آید و در رابطه با روابط اجتماعی و بین الملل اهداف و خط مشی کشور را خوب و واضح بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برخی از کشورهای جهان نیز حتی از شعارهای مذهبی و اعتقادی استفاده کرده اند و این شعارها را ارزشمند می‌دانند، گفت: مثلاً در آمریکا شعار "ما به خدا ایمان داریم" وجود دارد اما عملکرد دولت آن نشان می‌دهد به تنها چیزی که اعتقاد ندارند، خدا است.

وی «تنها راستی است که پیروز است» را از شعارهای کشور هند بیان کرد و افزود: عملکرد برخی کشورها نشان می‌دهد که خط مشی این کشورها با شعارشان فاصله زیادی وجود دارد.

 

انتهای پیام