شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#میشل عون#جدید

امروز اتخاذ شد؛

موضع گیری میشل عون درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی با صهیونیستها

موضع گیری میشل عون درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی با صهیونیستها

رئیس جمهور لبنان به موضع گیری درباره تشکیل کابینه جدید و نیز مذاکرات ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، میشل عون رئیس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که کابینه جدید لبنان در اسرع وقت تشکیل شود.

وی افزود: لبنان به اطلاع آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی ترسیم مرز دریایی، موضع یکپارچه لبنان را خواهد رساند.

عون تاکید کرد: لبنان به مذاکرات غیرمستقیم پایبند است. این مذاکرات به دنبال مخالفت دشمن صهیونیست با خط ۲۹ به عنوان خط گفتگو، متوقف شد.

رئیس جمهور لبنان در ادامه تاکید کرد: طرف لبنانی خط هوف را مورد مخالفت قرار داده است. حقوق نفت و گازی لبنان قابل چشم پوشی نیست.

وی افزود: ما تهدیدات دشمن را مورد مخالفت قرار می دهیم زیرا خلاف قوانین و مقررات بین المللی است.

عون تاکید کرد: ما مذاکرات را به پیش می بریم.

درباره توقف حفاری در میدان شماره ۴ هم علت آنرا فشار بین المللی بر شرکت مسئول این کار و نیز بهانه های غیرقابل توجیه این شرکت، دانست.

گفتنی است که به تازگی شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه میان لبنان و فلسطین اشغالی را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این میدان به منظور آماده سازی برای شروع اکتشاف گاز در آن خبر داده است که با اعتراض لبنانی‌ها همراه بود.

میدان کاریش کجاست؟

میدان کاریش یک میدان نفت و گاز دریایی است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری از سواحل فلسطین اشغالی قرار دارد و بر اساس برآوردهای ۱.۳ تریلیون فوت مکعتب ذخایر دارد. برآوردهای اولیه شرکت آمریکایی نوبل انرژی ذخایر آن را ۱.۸ تریلیون فوت مکعب تخمین زده است.

مساحت این میدان حدود ۱۵۰ کیلومترمربع است. نزدیکترین نقطه آن در مسافت حدود ۴ کیلومتری از مرز منطقه لبنانی که بلوک شماره ۸ قرار دارد و در ۶ کیلومتری از بلوک شماره ۹ واقع شده است.