شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بخش خصوصی#واردات#بنیاد#سرمایه‌گذاری

مشارکت تشکل‌های بخش کشاورزی در تصمیم‌گیری‌ها

مشارکت تشکل‌های بخش کشاورزی در تصمیم‌گیری‌ها

تهران- ایرنا- رییس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه ۹۸ درصد سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: برای بهبود وضعیت لازم است واردات و صادرات محصولات کشاورزی با تصمیم‌گیری تشکل‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عطاالله هاشمی» روز دوشنبه در همایش نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی کشور در گام دوم انقلاب که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: به نظر می‌رسد باید وظایف از تولید تا صادرات و  قانون‌گذاری در بخش کشاورزی به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها واگذار شود، زیرا تاکنون اهمیتی چندانی به نقش و جایگاه این تشکل‌ها در امر سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی داده نشده است.

رییس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد: اهمیت ندادن به تشکل‌های بخش کشاورزی باعث تصمیم‌گیری‌ها و وضع قوانینی می‌شود که مناسب وضعیت بخش کشاوزی نیست.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ طرحی تحت عنوان تشکیل شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی با هدف ورود تشکل‌های کشاورزی در امر قانون‌گذاری و قیمت‌گذاری را تصویب و اجرایی کرد، زیرا پیش از این چون دست کشاورزان از قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی کوتاه بود، هیچ‌وقت از تصمیم‌گیری‌ها رضایت نداشتند.

هاشمی افزود: با تشکیل شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، نمایندگان تشکل‌ها در این شورا حضور دارند و تصمیم‌گیری‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، همایش نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی کشور در گام دوم انقلاب که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مدیران و معاونان این وزارتخانه و نمایندگان تشکل‌ها، اتحادیه و تعاونی‌های مختلف برگزار و در پایان از تعدادی از تشکل‌ها تقدیر شد.