شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#فلسطین

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان:

نزدیکی ریاض و تل‌آویو تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین وسوریه است

نزدیکی ریاض و تل‌آویو تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین وسوریه است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان درباره پیامدهای خطرناک عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، برای منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش‌ها در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، تاکید کرد: نزدیکی عربستان و رژیم صهیونیستی تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین و سوریه است.

وی افزود: آمریکا به طور قطعی در نظر دارد که لبنان را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی از لحاظ اقتصادی و مالی در تنگنا قرار دهد.

شیخ نبیل قاووق تاکید کرد: نجات لبنان با اقدامات نمایشی و یا راضی نگه داشتن آمریکا محقق نمی‌شود، اما متأسفانه برخی هدفی جز جلب رضایت آمریکایی‌ها ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: بحران در لبنان به دلیل سرخم نمودن در برابر اراده آمریکایی‌ها، طولانی‌تر شده و عمیق شده است. اما ادامه دادن این روند نتیجه‌ای جز تسریع روند فروپاشی ساختارهای حیاتی نخواهد داشت.

وی افزود: لبنان پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در برابر یک فرصت بسیار مناسب برای حل بحران‌های مختلف قرار گرفته است. نقشه راه این است که باید در روند معرفی نخست وزیر و تشکیل دولت تسریع کنیم، چون زمان بیشتری برای وقت تلف کردن باقی نمانده است و مردم لبنان از این وضعیت خسته شده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری با همه جریان‌هایی که بر مبنای اراده ملی شکل گرفته و به سرنوشت لبنان اهتمام دارد، اعلام می‌کنیم. ما خواهان دولتی هستیم که بدون توجه به مواضع خصمانه آمریکا و عربستان سعودی، به مسئولیت‌های خودش واقف باشد و وظایف خود را انجام دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مقاومت یک ضرورت راهبردی برای ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی و حمایت از لبنان است، افزود: نزدیکی عربستان و رژیم صهیونیستی تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین و سوریه و همه ملت‌های منطقه است.