شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#دونالد ترامپ

وجود مدارک کافی برای متهم کردن ترامپ در حمله به ساختمان کنگره

وجود مدارک کافی برای متهم کردن ترامپ در حمله به ساختمان کنگره

کمیته تحقیقات قضایی آمریکا اعلام کرد مدارک کافی برای طرح اتهامات جنایی علیه دونالد ترامپ در پی حمله طرفدارانش به کنگره وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیته تحقیقات قضایی آمریکا پس از انجام تحقیق درباره حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه 2021، اعلام کردند مدارک کافی برای طرح اتهامات جنایی علیه دونالد ترامپ وجود دارد.

اعضای این کمیته پس از انجام تحقیقات گسترده علیه دونالد ترامپ پس از حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره و ارسال این مدارک برای وزارت دادگستری خاطرنشان کردند رئیس جمهور مغلوب در انتخابات 2020، سعی داشته به رغم مدارک و مستندات و توصیه مشاوران در پذیرش شکست در انتخابات، نتیجه آن را به نفع خود تغییر دهد.

این در حالی است که قرار است هفته آینده مدارک بیشتری به دادگستری ارسال شود که در آن، نقش ترامپ و مشاورانش در تلاش های گسترده برای انتشار اطلاعات نادرست و فشار بر دستگاه قضایی برای پذیرش ادعاهای نادرست او،مورد بررسی قرار گیرد.

آدام شف از اعضای کمیته تحقیق اظهار کرد به محض آنکه این مدارک توسط وزارت دادگستری بررسی شود، درباره گناهکار بودن ترامپ یا هر فرد دیگری که در این حادثه دست داشته باشد، تصمیم گیری می شود.

وی تصریح کرد من فکر می کنم مدارک لازم برای گناهکار بودن ترامپ و طرفدارانش وجود دارد.

دفتر دادستانی آمریکا برای منطقه کلمبیا پس از گذشت 6 ماه از یورش و حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره اعلام کرد بیش از 535 نفر متهم شده‌اند. این حمله منجر به وارد شدن 1.5 میلیون دلار خسارت به ساختمان کنگره شده است.

همچنین 4 منبع فعلی و سابق امنیتی آمریکا گفته‌اند که اف‌بی‌آی به اسناد قاطع و روشنی دست یافته است که نشان می دهد حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا نتیجه یک توطئه سازماندهی شده برای ابطال نتیجه انتخابات جنجالی نوامبر 2020 بوده است.

این خشونت آمیزترین حمله به ساختمان کنگره آمریکا از سال 1812 میلادی به شمار می رود.

انتهای پیام/