شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پول ملی#مجلس

شکایت جمعی از نمایندگان از دستگاه‌های متولی درباره کاهش ارزش پول ملی

شکایت جمعی از نمایندگان از دستگاه‌های متولی درباره کاهش ارزش پول ملی

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نقض و استنکاف از اجرای برخی مواد قانون پولی و بانکی کشور به دلیل کاهش ارزش پول ملی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، اینجانب و جمعی از همکاران اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را در خصوص نقض و استنکاف از اجرای مواد ب ماده 1 و صدر بند ب ماده 10 قانون پولی و بانکی کشور را کلید زدیم و بزودی این درخواست به هیات رئیسه مجلس ارسال می‌شود.

وی افزود: مجموعه های مختلفی باید پاسخگوی استنکاف و نقص در اجرای قانون باشند، ولی بانک مرکزی طبق قانون متولی آن است و می بایست در دادگاه صالحه پاسخگو باشد.

نماینده اصفهان در مجلس مطرح کرد: جمع زیادی از همکاران باتوجه به کاهش ارزش پول ملی این شکایت و درخواست را امضا کرده اند و بزودی این طرح شکایت جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش تسنیم،بر اساس ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌ جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد.

بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت 10 ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

انتهای‌ پیام/