شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ونزوئلا

می‌توانیم برای تامین امنیت غذایی‌مان در ونزوئلا کشت فراسرزمینی کنیم

می‌توانیم برای تامین امنیت غذایی‌مان در ونزوئلا کشت فراسرزمینی کنیم

احد آزادی‌خواه گفت: ونزوئلا یک کشور ساحلی است و ما در حوزه کشت‌های فراسرزمینی می‌توانیم وارد تعامل با این کشور شویم.

«احد‌ آزادی‌خواه»، نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبر گزاری برنا در ارتباط با سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران و انعقاد قرارداد‌های مختلف گفت: ونزوئلا برای ما یک کشور استراتژیک است، چرا که منافع، راهبردها و اسراتژی‌هایمان در حوزه استکبار‌ستیزی و حوزه جریانات تحریمی مشترک است. البته مراودات اقتصادی ما و ونزوئلا که راستی آزمایی نیز شده و ایجاد اعتماد لازم را داشته است. به طور مثال ما بنزینی که به ونزوئلا فرستادیم و طلایی که در مقابل از آن‌ها گرفتیم، نشان داد که ما توانسته و می‌توانیم یک تجارت بسیار بی‌حاشیه‌ای را اگر چه در آب‌های آزاد بین‌المللی اتفاق می‌افتد، در اوج امنیت انجام  دهیم.

وی افزود: سفر آقای «نیکلاس مادورو» به جمهوری اسلامی ایران حکایت از چند نکته دارد؛ اول اعتماد قاره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، که کشورهای آمریکایی امروزه به جمهوری اسلامی ایران روی آورده‌اند و تمایل دارند با ایران یک مراودات داشته باشند. نکته دوم این‌که ظرفیت‌های پیدا و پنهان که ما داریم برای آن‌ها، و بالعکس برای ما، می‌توانند یک تراز تجاری مثبت و غیرقابل انکاری را ایجاد کند که برای مثال خواهان بنزین ما هستند.

آزادی‌خواه با اشاره به حوزه کشاورزی و قرارداد‌منعقد شده در این حوزه افزود: نکته سوم بحث کشاورزی است و به هرحال ونزوئلا یک کشور ساحلی است. ما در حوزه کشت‌های فراسرزمینی می‌توانیم وارد تعامل شویم. بهترین کار برای ما در این شرایط بحرانی امنیت غذایی همین است که بتوانیم از ظرفیت سرشار ونزوئلا برای کشت فراسرزمینی استفاده کرده و قرارداد ببندیم.

وی در ارتباط با کشت فراسرزمینی تصریح کرد: شرکت‌ها و گروه‌های معتبر و توانمند را به ونزوئلا می‌فرستیم و به اصطلاح زمین و آب از آن‌ها و کشت از شرکت ما و آورده هرچه باشد، به کشور ما برگردد. غلاتی مثل گندم و ذرت را می‌توانیم به راحتی کشت کنیم و مراوده داشته باشیم و برای ما این یک ظرفیت جدید را ایجاد خواهد کرد و راجع به شرایطی که الان روسیه و اوکراین دارد و به همین دلیل جهان از لحاظ امنیت غذایی به هم ریخته بهترین مسیر جبران برای ما ونزوئلا است. 

انتهای پیام