شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#کمیته ملی#المپیک#جلوگیری

آیین‌نامه خبرگان ورزشی در خدمت بیکارها/ صالحی امیری ریاستش در کمیته ملی المپیک را هم زیر سوال برد

آیین‌نامه خبرگان ورزشی در خدمت بیکارها/ صالحی امیری ریاستش در کمیته ملی المپیک را هم زیر سوال برد

تهران- ایرنا- آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی به گونه ای تدوین شده که به طور عمدی از حضور برخی افراد در انتخابات کمیته ملی المپیک جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیین‌نامه خبرگان ورزشی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به تصویب هیئت اجرایی رسید. این آیین‌نامه از جهات مختلف قابل بررسی است؛ اما با نگاه اجمالی به آن مشخص می‌شود که کمیته ملی المپیک تلاش کرده از طریق آیین‌نامه خبرگان ورزشی، اهدافی را به سرانجام برساند که مهمترین آن جلوگیری از کاندیداتوری افراد سیاسی و مدیران با سابقه در انتخابات کمیته است.

در این آیین‌نامه آمده افرادی می‌توانند به عنوان خبرگان ورزشی انتخاب شوند که یا عضو هیئت اجرایی بوده‌اند و یا اینکه ریاست یکی از فدراسیون‌های المپیکی را بر عهده داشتند. ضمن اینکه مدیران ارشد ورزشی هم شانس انتخاب به عنوان خبرگان ورزشی را دارند. سیاستی که هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در تدوین آیین‌نامه خبرگان ورزشی در نظر گرفته چند هدف را دنبال می‌کند.

مهمترین نکته آیین نامه این است که افراد غیرورزشی نمی‌توانند به عنوان خبره ورزشی در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنند و این مسئله به نوعی تصمیمی برای مقابله با حضور افرادی با پیشینه سیاسی در انتخابات است. جالب اینکه صالحی امیری در شرایطی برای تدوین چنین آیین‌نامه‌ای تلاش کرد که خودش فردی سیاسی و غیرورزشی محسوب می‌شود و این آیین‌نامه چگونگی کاندیداتوری‌اش را هم در انتخابات پیشین کمیته ملی المپیک زیر سوال ببرد.

ضمن اینکه آیین‌نامه خبرگان ورزشی به گونه‌ای تدوین شده  که آن تعداد از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک که دیگر ریاست هیچ فدراسیونی را بر عهده ندارند شانس انتخاب به عنوان خبره ورزشی و حضور و کاندیداتوری در مجمع کمیته را داشته باشند. البته در آیین‌نامه از مدیران ارشد ورزشی هم به عنوان کسانی که می‌توانند خبره ورزشی شوند هم یاد شده است؛ اما این مسئله آنقدر کلی و مبهم است که مشخص نیست چه کسانی مدیران ارشد ورزشی محسوب می‌شوند.

در مجموع می‌توان اینطور استنباط کرد که پس از تعویق های چندباره انتخابات کمیته ملی المپیک، تدوین آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی هم دارای شائبه‌های زیادی است. شائبه‌هایی که بر خلاف صحبت‌های رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر شفافیت در همه مسائل این کمیته ، دارای نقاط مبهم بسیاری است.