شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#منابع

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند؛

تولید ناخالص انگلیس در دو ماه متوالی روند کاهشی داشته است

تولید ناخالص انگلیس در دو ماه متوالی روند کاهشی داشته است

منابع خبری انگلیس اعلام کردند آمار رسمی این کشور نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ماهانه این کشور روند کاهشی دارد و احتمالا باید منتظر رکود و بحران اقتصادی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازگاردین، گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد تولید ناخالص این کشور در دو ماه متوالی مارس و آوریل روند کاهشی داشته و اقتصاد انگلیس کوچکتر شده است.

بنا بر این گزارش که روز دوشنبه منتشر شده کاهش تولید ناخالص انگلیس در ماه آوریل به میزان 3 دهم درصد بوده که این آمار نسبت به ماه قبل (ماه مارس) یک دهم درصد کاهش داشته و بهره‌وری در همه بخشهای ساخت‌وساز، تولید و خدمات به شدت کم شده است.

دفتر آمار ملی انگلیس کاهش آزمایشهای کرونا را عامل موثر و تأثیرگذار بر اقتصاد این کشور معرفی کرده است.

به نوشته گاردین از ژانویه 2021این نخستین بار است که همه بخشهای اصلی (ساخت‌وساز، تولید و خدمات) تأثیر منفی بر تولید ناخالص ملی ماهانه (GDP) داشته‌اند.

روزنامه «سان» انگلیس نیز به گزارش دفتر آمار ملی این کشورواکنش نشان داده و نوشته «کارشناسان هشدار می‌دهند که اقتصاد انگلیس به سمت رکود و بحران در حرکت است».

به نوشته سان، «داده‌های جدید (مرکز آمار) در حالی منتشر می‌شود که میلیون‌ها انگلیسی با هزینه‌های فلج‌کننده زندگی و افزایش قیمت قبضهای انرژی و سوخت از جمله هزینه‌های روزانه روبرو هستند».

این روزنامه همچنین می‌نویسد «گروه کسب‌وکارهای پیشروی کشور هشدار داده‌اند مردم انگلیس در معرض شدیدترین کاهش سرمایه‌های مالی‌شان از دهه 1950 هستند».

تولید ناخالص ملی یک کشور یکی از مهمترین شاخصه‌های مورداستفاده برای ارزیابی عملکرد اقتصاد است. هنگامی که GDP بالا می‌رود تصور عمومی این است اقتصاد کشورعملکرد خوبی دارد، کاهش GDP اغلب موجب کاهش دستمزدها، کم‌شدن مشاغل و مصرف کمتر می‌شود.