شهر خبر

شهردار منطقه ۱۴: طرح جامعی برای توسعه ورزشگاه تختی داریم

شهردار منطقه ۱۴: طرح جامعی برای توسعه ورزشگاه تختی داریم

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۱۴ تهران گفت: به دنبال این هستیم تا ورزشگاه تختی را به مکانی جذاب نه فقط برای رویدادهای ورزشی بلکه برای رویدادهای اجتماعی و خاص، تبدیل کنیم تا مردم با محیط ورزشگاه آشتی کنند.

محمدامین سالاری‌پور در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت ورزشگاه تختی، اظهار داشت: ورزشگاه تختی در اختیار اداره کل تربیت بدنی استان تهران است و با تغییراتی که در تهران و وزارت ورزش رخ داد، نگاه مثبتی به مرمت و نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های چندگانه تختی اتفاق افتاده است. همچنین حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دستورات لازم را درباره ورزشگاه دادند و ما هم به عنوان شهرداری در کنار دولت و مردم برای ورزش‌های همگانی هستیم تا از ظرفیت‌هایی که در ورزشگاه تختی مغفول باقی مانده است، استفاده کنیم.

وی افزود: ورزشگاه تختی این ظرفیت را دارد تا در کنار امکانات ورزشی برای مردان، جایگاهی برای زنان باشد تا مجموعه ورزشی و تفریحی خانوادگی آنجا ساخته شود. پیگیر هستیم تا بوستان بانوان در کنار مجموعه ورزشی تختی داشته باشیم. با توجه به اینکه سطح زمین منطقه ۱۴ تهران هموار و دید ساختمان‌ها در اکثر زمین‌ها است و به همین دلیل نمی‌توانیم بوستان بانوان خوبی داشته باشیم؛ اما در حواشی مجموعه تختی می‌توانیم بوستان بانوان داشته باشیم و صحبت‌ها و موافقت‌های اولیه در این زمینه شده است.

شهرداری منطقه ۱۴ عنوان کرد: امیدوارم از ظرفیت مجموعه تختی برای اسکان اضطراری هم استفاده کنیم و خواهش بنده و وزیر این بود تا برای ورزشگاه تختی طرح جامعی آماده کنند تا براساس آن موضوعات مختلف چون اسکان اضطراری، مجموعه ورزشی بانوان و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه انجام شود. امیدوارم ورزشگاه خانوادگی باشد تا خانواده‌ها از ظرفیت ورزشگاه استفاده کنند.

وی یادآور شد: به عنوان شهرداری متولی زمین نیستیم و نمی‌توانیم برای حضور تماشاگران در زمین تختی اقدامی انجام دهیم و متولی ورزش همگانی هستیم و به وزارت ورزش کمک می‌کنیم. در تعاملی که امروز صورت گرفت توانستیم وارد ورزشگاه شویم و اقداماتی انجام دهیم. آنجا نیاز دارد تا مرمت و از نظر ایمنی تقویت شود و بعد بتوانیم به ظرفیت‌هایی چون سکوها اضافه کنیم؛ اما الان چمن ورزشگاه در حال تعویض و به صورت کامل زهکشی آنجا در حال انجام است.

سالاری پور خاطرنشان کرد: با اداره کل تربیت بدنی استان تفاهم نامه خوبی بستیم و انگیزه‌ای برای من و همکارانم در شهرداری اتفاق افتاد تا مدیریت یکپارچه‌ای داشته باشیم و اقدامات خوبی انجام شود. به دنبال این هستیم تا ورزشگاه تختی را به مکانی جاذبه سفر نه فقط برای رویدادهای ورزشی بلکه برای رویدادهای اجتماعی و خاص، تبدیل کنیم تا مردم با محیط ورزشگاه آشتی کنند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم بوستان‌ها و مسیرهای سبزی را به سمت ورزشگاه تختی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از ظرفیت بوستان‌های محلی و ساخت ایستگاه مترو در ورزشگاه تختی تا ۲ سال آینده استفاده کنند. تختی تنها مجموعه ورزشی است که یک ایستگاه مترو از دل آن ساخته می شود و این ایستگاه را به مجمتع ورزشی هم تبدیل می کنیم. باید طرح جامعی برای آنجا داشته باشیم و در کنار دولت هستیم تا مجموعه ورزشی ارتقا یابد.