شهر خبر

تهرانی‌ها گرفتار پله‌های برقی خراب/ وعده مدیریت شهری برای رفع عیوب پله‌ها چه شد؟

تهرانی‌ها گرفتار پله‌های برقی خراب/ وعده مدیریت شهری برای رفع عیوب پله‌ها چه شد؟

با وجود اینکه بسیاری از تهرانی‌ها نسبت به خرابی پله های برقی ایستگاه های بی آرتی، مترو و پل‌های عابر پیاده گلایه دارند اما مدیریت شهری وعده عیوب را داده که باید در انتظار عملیاتی شده آن ماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خرابی پله های برقی پل های عابر پیاده منتهی به ورودی ایستگاه های بی آر تی زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که این ایستگاه ها هیچگونه روشنایی ندارند و تاریک بودن محیط موجب سقوط شهروندان بر روی پله های فولادی پله برقی می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری با شرکت ساخت تفاوت دارد و کار شرکت ساخت مترو این است است که پس از ساخت ایستگاه و تامین آنچه که مورد نیاز است و همچنین انجام کارهای عمرانی مربوطه به مترو به عنوان بهره بردار تحویل می‌شود.

شایسته اصل اضافه کرد: صدایی که از پله برقی ورودی جدید ایستگاه مترو بریانک به گوش می‌رسد خطرناک نیست و مشکل ایمنی ندارد اما چون این ورودی تازه تاسیس است با مجری طرح رایزنی شده است که کار اصلاح پله برقی‌های این ایستگاه را طی روزهای آینده انجام دهد.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر در ایستگاه‌های مختلف مترو تهران ۸۸ پله برقی وجود دارد که به صورت عاجل نیاز به نوسازی و بهسازی دارند و واقعا به لحاظ ایمنی باید سریعتر کار آن‌ها را انجام بدهیم.

عذر خواهی معاون هماهنگی سازمان زیبا سازی برای خرابی پله برقی

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با رفع مشکل پله‌های برقی پل‌های مکانیره عابر پیاده پایتخت گفت: از زمان تحویل پل‌ها تاکنون که حدود ۳ هفته از آن می‌گذرد، سازمان زیباسازی شهر تهران ۷۱ یونیت از ۲۳۹ پله‌ برقی را که دچار نقص فنی بودند بعد از رفع عیب، روشن کرده است.

قربانی با عذرخواهی از مردم تهران به خاطر وضعیت نامناسب پل‌های هوایی، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران از اول فروردین ۱۴۰۱ پل‌هوایی مکانیزه را از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تحویل گرفته تا بعد از رفع عیب و ایمن‌سازی کامل، آنطور که در شان شهروندان است، پل‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

وی در ادامه با مرور وضعیت پل‌های هوایی تهران در هنگام تحویل به سازمان زیباسازی گفت: طی کارشناسی‌های صورت گرفته در همان روزهای نخست که پل‌ها را تحویل گرفتیم، ۲۳۹ یونیت از مجموع ۵۰۱ پله برقی به دلیل نقص فنی و بخش دیگری به دلیل ایمنی پایین خاموش بودند.

ماهانه 25 درصد پل‌ها رفع عیب می‌شود

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: از زمان تحویل پل‌ها تا کنون که حدود ۳ هفته از آن می گذرد، سازمان زیباسازی شهر تهران ۷۱ یونیت از ۲۳۹ پله‌برقی‌ که نقص فنی داشتند را بعد از رفع عیب، روشن کرده است. ضمن اینکه در همین مدت نیز، بخش عمده ای از پل هایی که به دلیل ناایمن بودن خاموش بود را هم رفع عیب و روشن کرده و در اختیار شهروندان قرار داده ‌است.  

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: ماهانه ۲۵ درصد این پل‌ها را رفع عیب، روشن و ایمن سازی خواهیم کرد و خاموشی پله های برقی پل‌ها را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

قربانی درباره تامین قطعات معیوب یونیت‌ها گفت: به دلیل اینکه یونیت ها از شرکت‌های مختلف خریداری شده‌اند، قطعاتشان نیز طبیعتا باید از شرکت های مختلف تهیه شود. به هر حال با وجود برخی مشکلات در این راه، بن بستی برای ایمن سازی و راه اندازی پل‌های هوایی نداریم.

انتظار شهروندان در دوره مدیریت کنونی شهرداری تهران اقدامات جهادی برای رفع عیوب و خدمات رسانی سریع‌تر به پایتخت نشینان است. 

نارضایتی رییس کمیسیون عمران از وضعیت پله های برقی

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل هم با تایید اینکه وضعیت پله‌های برقی سطح شهر مناسب نیست می‌گوید:‌ گزارش‌های خرابی زیادی از پل‌های برقی پل‌های عابر به دست ما می‌رسد. گزارشی در این رابطه در کمیسیون حمل و نقل تهیه شده که حتما این گزارش را در آینده بسیار نزدیک به شهردار تهران خواهیم داد.

وی ادامه می‌دهد:‌ مهم نیست که معاونت حمل و نقل مسئول این کار است یا معاونت خدمات شهری بلکه مهم این است که این پله‌های برقی لحظه‌ای نباید رها شوند. این پله‌ها مستهلک می‌شوند، عمر کاری‌شان به اتمام می‌رسد. قطعات معیوب می‌شوند و اگر اینها به موقع تعمیر نشود، می‌تواند حادثه‌ساز باشند یا برای مردم ایجاد زحمت کند. خیلی از افراد مُسن نمی‌توانند پله‌های معمولی را بالا بروند و باید بتوانیم برای آنها پله برقی‌ها را تدارک ببینیم. 

انتهای پیام