شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران

تهیه شناسنامه آب کشاورزی پاکدشت به منظور نیازسنجی مصرف ضرورت دارد

 تهیه شناسنامه آب کشاورزی پاکدشت به منظور نیازسنجی مصرف ضرورت دارد

پاکدشت- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: به منظور نیازسنجی آب مورد نیاز برای کشاورزی شهرستان پاکدشت، تهیه شناسنامه آب کشاورزی این شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علاءالدین ازوجی روز دوشنبه در جلسه بررسی تکمیل خط دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران و انتقال آب به روستاهای شمال پاکدشت که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: به منظور تأمین آب مورد نیاز کشاروزی شهرستان پاکدشت لازم است تا با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، آخرین تحولات حوزه کشاورزی پاکدشت به درستی احصا شود.

وی گفت: هر نوع برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی به وضعیت موجودی اراضی، آب موجود، منابع تأمین کننده آب کشاورزی از حوزه آب‌های سطحی و زیرزمینی، تعداد چاه‌های کشاورزی و سایر اطلاعات حوزه کشاورزی پاکدشت به دستی احصا شده و به صورت شناسنانه آب کشاورزی در اختیار سازمان مدیریت قرار گیرد.

ازوجی تصریح کرد: با تهیه شناسنامه آب کشاورزی، نیاز هر منطقه به ویژه اراضی بالادست کانال انتقال آب مشخص می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی،جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لازم است تا طرح انتقال آب از کانال انتقال پساب

جنوب‌تهران به دشت ورامین به روستاهای بالادستی مطالعه شده تا اتفاقی که بر اثر انتقال این پساب برای کشاورزی پاکدشت رخ می‌دهد مشخص شود.

۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران آبیاری تحت فشار اجرا شده است

معاون جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: استان تهران از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت برخوردار است که از این مقدار، ۵۰ هزار هکتار باغ و مابقی اراضی زراعی هستند.

محمدحسین تاجیک افزود: به منظور استفاده بهینه از آب زراعی موجود در استان، ۸۰ درصد از اراضی زراعی استان تهران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار پوشش انهار به منظور جلوگیری از هدررفت آب در دست اقدام است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی منابع زیرزمینی آب به دلیل کاهش میزان بارندگی اظهار داشت: به منظور تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی لازم است تا اقداماتی نظیر آبیاری تحت فشار، استفاده از کنتور هوشمند و مدیریت مصرف آب با تمدید پروانه بهره‌برداری از چاه‌های آب صورت گیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.