شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بسته حمایتی#معاون وزیر

جزئیات دریافت بسته حمایتی دامداران

دامداری

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:‌تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر با بودجه ۱۱ هزار میلیارد ریالی تاکنون پرداخت شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حسین دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد: دولت پس از اصلاح یارانه ها  تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان می دهد تا آنها در قبال دریافت نهاده با نرخ جدید، تولیدشان را با قدرت ادامه دهند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود:« ۱۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت قرار است به تولید کنندگان گوشت، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی پرداخت شود».

وی افزود: تولید کنندگان می توانند به بانک کشاورزی که عاملیت پرداخت این تسهیلات را دارد مراجعه کنند.

*به بیش از ۹ هزار تولید کننده تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد

وی اعلام کرد: فهرستی که در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شده بالغ بر ۵۶ هزار واحد تولیدی و اشخاص حقیقی و حقوقی دامدار و کشاورز بود که معرفی شده است و این تعداد حدود ۹ هزار و ۲۰۰ نفر  با بودجه  ۱۱ هزار میلیارد ریالی تاکنون پرداخت شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

*تسهیلات با دریافت چک و سفته پرداخت می شود

سرپرست بانک کشاورزی  هم که عاملیت پرداخت این تسهیلات را به عهده دارد، اعلام کرد:‌تسهیلات با نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد به دامداران، کشاورزان و واحدهای تولید دام و طیور پرداخت می‌شود.

سرپرست بانک کشاورزی در خصوص پرداخت تسهیلات به مشتریان مختلف هم گفت: بانک کشاورزی به مشتریان خُرد و واحدهای تولید کننده خُرد، دامدار تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۰ درصد و با دریافت چک و سفته پرداخت می‌کنند.

رضایی گفت: شعب به واحدهای تولیدی متوسط و بزرگتر با دریافت چک و سفته و یا با قرارداد لازم اجرا تسهیلات پرداخت می‌کنند.

*موانع دریافت تسهیلات برداشته شد

محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی، موانع چک برگشتی، بدهی غیرجاری و یا مالیات های غیر مستقیم برای دریافت تسهیلات حمایت از تولید برداشته شد.

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به بانک می توانند تسهیلات خود را دریافت کنند، گفت: پیش از این ۱۲ هزار نفر برای دریافت اینگونه تسهیلات ثبت نام کرده بودند که در بانک های کشاورزی به بن بست خورده بودند.

*دریافت وام بسته حمایتی تسهیل شد

به گفته این مسئول بانک کشاورزی موظف شده است که این تسهیلات را با حداقل تضامین، چک و سفته و یا ضمانت های زنجیره ای پرداخت کند.

وی پیش بینی کرد که از ابتدای هفته تعداد دریافت کنندگان تسهیلات دو برابر شود.

 دولت برای حمایت از تولید کنندگان ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.

منبع: فارس