شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#بازیکنان#اروپایی

پاداش انتقال رایگان، ‌وسوسه جدید بازیکنان

پاداش انتقال رایگان، ‌وسوسه جدید بازیکنان

تهران- ایرنا- بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی در شیوه‌ای جدید به‌قصد گرفتن پاداش انتقال رایگان به‌عنوان بازیکن آزاد، به روش‌های جدیدی روی آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، به طور سنتی، آینده بازیکنان فوتبال به روشی ساده مدیریت می‌شود یعنی قبل از شروع آخرین سال قرارداد، باشگاه‌ها باید برای تمدید یا فروش تصمیم بگیرند و انجام ندادن هیچ‌کدام از این راه‌ها به معنای جدایی فوتبالیست با هزینه رایگان خواهد بود و در این حالت، پاداش انتقال به بازیکن تعلق می‌گیرد.

این شیوه نامتعارف به مدت 10 سال است که در میان بازیکنان مطرح جهان تکرار می‌شود و بازیکنان تصمیم گرفته‌اند که منتظر پایان قراردادشان بمانند و رایگان راهی تیم‌های دیگر شوند تا بدین ترتیب به‌جای این که پول انتقال به جیب باشگاه‌هایشان برود، خودشان پاداش انتقال دریافت کنند.

تارنمای اسپانیایی «آاِس» در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: جدیدترین کسی که بر موج جدیدترین مد سوار شده است «مارکوآسنسیو» بازیکن رئال مادرید است که قراردادش با رئال مادرید در سال ۲۰۲۳ به پایان می رسد و آینده او هنوز روی هواست.

به نوشته این تارنما، ‌ این بازیکن در پاسخ به یک روزنامه‌نگار که به او گفته بود وضعیت شما روشن است یا تمدید می‌شوید یا شما را می‌فروشند؛ گفت: «احتمال سومی هم وجود دارد. بمان و سالی که از قرارداد باقی‌مانده را تمام کن.» پاسخی که به مذاق مادرید خوش نیامد. همین پاسخ نشان داد که آسنسیو همانند دو چهره دیگر فوتبال یعنی «سرخیو راموس» و «ایسکو» به مدل جدید جدایی از باشگاه فکر می‌کند. «آلابا» و «امباپه» هم دیگر بازیکنانی هستند که در همین مسیر حرکت کرده‌اند.

«آاس» خاطرنشان کرد: «پوگبا» با ۵۵ میلیون یورو ارزش، تا سه هفته دیگر بازیکن آزاد خواهد شد و همان‌طور که چند هفته پیش نوشتیم به نظر می‌رسد آینده او با بازگشت به یوونتوس مرتبط باشد. نمونه دیگر «دی ماریا» است که اخیراً پس از پایان قرارداد خود با پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان بازیکن آزاد معرفی شد که احتمالاً قرار است یوونتوس را به‌عنوان گزینه اصلی خود انتخاب کند.

پاداش انتقال رایگان، ‌وسوسه جدید بازیکنان

مسی، نمونه بزرگ این مدل جدید

لئو مسی، نمونه بزرگ این شیوه جدید در سال ۲۰۲۱ بود که در رسانه‌ها به‌شدت مطرح شد. این بازیکن آرژانتینی وارد آخرین سال قراردادش شد و تمدید نشد تا در۳۰ ژوئن بازیکن آزاد شد و در نهایت به پاریس رفت بدون اینکه بهترین فوتبالیست تاریخ بارسلونا یک یورو در خزانه این باشگاه بگذارد.

در حال حاضر از باشگاه بارسلونا، ‌ دمبله در این مسیر است که تصمیمش هنوز مشخص نیست. اینها نمونه فوتبالیست‌هایی هستند که "امکان سوم" را که آسنسیو از آن صحبت می‌کند، تجربه کرده‌اند؛ ماندن و بازی در سال آخر قرارداد، بدون اینکه از قبل تصمیمی بگیرند روندی که در حال حاضر مد شده است.