شهر خبر

پایان صدرنشینی «سه بزرگ» در تنیس جهان

پایان صدرنشینی «سه بزرگ» در تنیس جهان

تهران- ایرنا- سه تنیسور پرافتخار جهان که در مجموع ۶۲ گرند اسلم را فتح کرده‌اند، پس از گذشت بیش از ۱۸ سال هیچ جایی در رتبه‌های اول و دوم رده‌بندی جهانی ندارند.

به گزارش ایرنا، جدیدترین رده‌بندی تنیس مردان جهان با جابجایی‌هایی شوکه‌کننده اعلام شد. برای نخستین‌بار از نوامبر ۲۰۰۳، هیچکدام از سه تنیسور بزرگ و پرافتخار تاریخ، در میان ۲ نفر برتر جهان نیستند. رده نخست هم پس از مدت‌ها تغییر کرد.

«دنیل مدودف» با وجود شکست در فینال مسابقات آزاد هلند، یک پله در رده‌بندی صعود کرد و در رتبه نخست ایستاد. این بیست و چهارمین فینال مدودف در مسابقات تنیس حرفه‌ای بود. مدودف درحالی به رده نخست جهان رسیده که حق ندارد در گرند اسلم بعدی تنیس جهان شرکت کند. مسوولین ورزشی بریتانیا اعلام کرده‌اند که تنیسورهای اهل روسیه و بلاروس اجازه ندارند در جام «ویمبلدون» شرکت کنند. این تصمیم بریتانیا درحالی است که اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای، به ورزشکاران این ۲ کشور اجازه داده که بدون نام و پرچم کشور خود در مسابقات مختلف حاضر باشند.

پایان صدرنشینی «سه بزرگ» در تنیس جهان

پس از مدودف، «الکساندر زورف» قرار دارد. این تنیسور آلمانی هم یک پله در جدول صعود کرد تا به این رتبه برسد. زورف در مسابقات «رولن‌گاروس» تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت ولی به دلیل مصدومیت در مسابقه با «رافائل نادال» حذف شد.

«نواک جوکوویچ» هم پس از مدت‌ها از رده نخست پایین آمد و در رده سوم قرار گرفت. نادال که هر ۲ قهرمانی گرند اسلم سال ۲۰۲۲ را به دست آورده در رده چهارم ایستاده است. «راجر فدرر» هم که حدود یک سال است در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده، به رتبه ۶۸ سقوط کرد. این برای نخستین بار از دهم نوامبر ۲۰۰۳ است که هیچکدام از این سه تنیسور در میان ۲ نفر برتر جهان قرار ندارد.

در آن تاریخ، فدرر در رتبه ۳، نادال در مکان ۴۷ و جوکوویچ در جایگاه ۶۸۰ جهان قرار داشتند و هنوز در ابتدای راه قرار داشتند.

«کسپر رود» نروژی پس از درخشش در رولن‌گاروس و رسیدن به فینال مسابقات، تا رتبه پنجم جهان بالا آمده است.

در بخش زنان نیز «ایگا سوایتک» لهستانی و قهرمان رولن‌گاروس ۲۰۲۲ همچنان با اقتدار در رده نخست ایستاده است. «آنت کونتاویت» از استونی و «پائولا بادوسا» از اسپانیا نیز رده‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.