شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#ایران#آنلاین

نماینده مجلس : سوال از وزیر کشور در سامانه نظارت مجلس ثبت شد / گام بعدی، استیضاح جناب وحیدی خواهد بود

نماینده مجلس : سوال از وزیر کشور در سامانه نظارت مجلس ثبت شد /  گام بعدی، استیضاح جناب وحیدی خواهد بود

همشهری آنلاین نوشت : برخی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران از یکسو و نیز اعتراضات بازنشستگان یا برخی اصناف دیگر در گوشه و کنار کشور موجب شده است تا نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کشور را به جریان بیاندازند. از سوی دیگر اقدامات ایران در عرصه بین‌المللی و داخلی سوژه توئیت‌های نمایندگان مجلس است.

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم شهرهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توئیتر خود نوشت: افزایش ناامنی در کشور؛ ترورهای خیابانی، هک شدن ‌دوربین‌های شهری تهران، سرقت‌های سازمان یافته، انتخاب استانداران ضعیف، عدم ارتباط پارلمانی مناسب، مدیریت نادرست تجمعات مردمی و تیراندازی گشت ارشاد، محور سوال ثبت شده از وزیر کشور در سامانه نظارت مجلس است گام بعدی، استیضاح جناب وحیدی خواهد بود.

احمد نادری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش هم در حساب کاربری خود به اقدام ایران در توقیف کشتی‌های یونانی اشاره داشت و با انتشار هشتگ قطعنامه شورای حکام نوشت: «اقدام متقابل غیر متوازن یعنی اگر یک کشتی متوقف کنند، دو کشتی متوقف می‌شود؛ اگر یک مدافع حرم را ترور کنند، سه فرمانده امنیتی شان در منطقه به هلاکت می‌رسد؛ اگر قطعنامه نمادین بدهند بند و بساطشان به صورت عملی جمع میشود. خلاصه این که یکی بزند ده تا می‌خورد...»

مهدی اسماعیلی،‏‏ نماینده مردم شهرستان میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هم به مساله تعدیل کادر درمانی کشور اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «تصمیم بر تعدیل کادر درمان آن هم پس از دو سال مجاهدت ماندگار به هیچ وجه تصمیم منصفانه‌ای نیست. انتظار می‌رود نه تنها این پرستاران عزیز مطابق قانون کار استخدام شوند بلکه مطالباتشان متناسب با شان و منزلت آن‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.»

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

بیشتر بخوانید :

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود نیز در باره لایحه رتبه‌بندی معلمان نوشت: «بررسی اجرای رتبه بندی معلمان در صدر اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد. مهلت تدوین آیین‌نامه اجرایی به زودی پایان می‌پذیرد و دولت پس از اصلاح جزیی و نهایی باید بلافاصله رتبه بندی را اجرایی کند.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم به مساله صنعت ساختمان و ضعف آن در کشور اشاره کرد و نوشت: «صنعت ساختمان در ایران نیازمند تغییرات بنیادین است. یک ساختمان ۳۰ ساله که به آن کلنگی می‌گوییم در دنیا بنایی جوان به حساب می‌آید. با افزایش کیفیت مصالح و دانش بنیان کردن صنعت ساختمان، در نهایت شاهد افزایش عمر واحدهای مسکونی و حتی کاهش قیمت آن خواهیم بود.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد هم که دیروز از پیگیری تیراندازی به سمت ورزشکار تیم ملی بوکس در بوستان پردیسان تهران نوشته بود در ادامه این روند اینطور توئیت کرد: «در پیگیری اولیه متاسفانه درگیری گشت ارشاد با خانواده آقای مرادخانی و شلیک به ایشان قطعی است. پرونده شکایت در دادگاه در حال بررسی و برخورد اولیه با مامور خاطی انجام گرفته است. هفته آینده در کمیته امنیت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس و عضو کمسیون اقتصادی مجلس هم ماجرای کمبود شیرخشک در آمریکا را مورد توجه قرار داد و در توئیتر خود نوشت: «عضو هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها یادمان نرفته زمانی که قیمت برخی فرآورده‌های سلولزی در ایران افزایش یافته بود پیاده‌نظام غرب چگونه با هم قافیه کردن پوشک و موشک سعی در ناکارآمد جلوه دادن تمام حاکمیت داشت. چرا امروز آن بزرگواران به دنبال یک قافیه مناسب برای شیرخشک که در قبله آمالشان "آمریکا" نایاب شده نمی‌گردند؟»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن ‌و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم درباره تفاوت رفتار دولت‌های دوازدهم و سیزدهم در توئیتر نوشت: «سال‌ها التماس و لبخند و قهر با آمریکا به تقریبا هیچ رسیدند. کشور را با روزی ۷۰۰ کشته و همه شاخص‌های نابود شده و زیر ساخت‌های رها شده و برجام نافرجام تحویل داده‌اند. در روز گار سخت ترمیم پایه‌های اقتصاد برای مردم اشک تمساح می‌ریزند. دولت سیزدهم و مجلس فقط به مردم فکر کنند.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی هم درباره پیرشدن کشور نوشت. او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اینطور نوشت: «کشور به سرعت به سمت پیری جمعیت می‌رود. سالانه ۶۰۰هزار سقط جنین غیر قانونی و ۴۰۰هزار سقط قانونی (آزمایشات غربالگری به بهانه شکل نگرفتن قلب و نارس بودن نوزاد) انجام که برخی متولد شدگان خلاف آزمایشات بوده.مراقب ردپای نفوذ در سقط جنین باشیم.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر خود نوشت: «اقدامات سیاسی آژانس و رفتار خصمانه اروپا و آمریکا تیر خلاصی به هر گونه اعتمادسازی و حسن نیت بود. چنین حرکاتی ثابت می‌کند تاکید ایران بر گرفتن تضمین و راستی آزمایی اجرای تعهدات طرف مقابل کاملا منطقی و ضروری است.»

21220