شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اکران فیلم

مغرب رسما اکران فیلم «بانوی بهشت» را ممنوع کرد

مغرب رسما اکران فیلم «بانوی بهشت» را ممنوع کرد

دولت مغرب رسماً اکران فیلم «بانوی بهشت» را در در این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه مغربی هسپرس امروز یکشنبه در این باره نوشت: مرکز سینمایی مراکش این تصمیم را بر مبنای نظر شورای عالی علمی که ریاست آن برعهده پادشاه مغرب است، اتخاذ کرده است.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای عالی علمی آنچه در فیلم مذکور به کارگردانی الی کینگ و نویسندگی یاسر الحبیب ذکر شده را به شدت محکوم می‌کند.

براین اساس، اکران این فیلم در مغرب با توجه به اینکه مفاهیم موجود در آن با قانون اساسی مغرب تعارض دارد، ممکن نیست. مرکز سینمایی مغرب تاکید کرده که برای این فیلم پروانه اکران نمایش صادر نخواهد شد.

شورای عالی علمی مغرب روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه‌ای محتوای فیلم «بانوی بهشت» را محکوم کرد و آن را مصدق آشکار توهین به دین مبین اسلام و مسلمانان توصیف کرده بود.

پیش از این اکران فیلم بانوی بهشت در اثر اعتراضات مسلمانان، در انگلیس نیز لغو شده بود.

گفتنی است، بانوی بهشت (The Lady of Heaven) یک فیلم سینمایی با محوریت وقایع تاریخی صدر اسلام است و با نگاهی انحرافی به این وقایع پرداخته است.

این فیلم، در مراحل پیش‌ساخت، مورد انتقاد و واکنش تعدادی از عالمان و مراجع تقلید شیعه قرار گرفت. برخی از عالمان شیعه، کمک به ساخت، پخش و دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده و آن را عاملی تفرقه‌افکن بین شیعیان و اهل سنت دانسته‌اند.

عنوان این فیلم در سال ۱۳۹۵ شمسی، یَومُ الْعَذاب (روز عذاب) اعلام شد و پس از تولید به بانوی بهشت تغییر نام یافت. بانوی بهشت از ۱۹ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۱) در سینماهای آمریکا اکران عمومی شد. سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، انتشار آن را در همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در جمهوری اسلامی ایران ممنوع اعلام کرده است.