شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ایران#رئیس جمهور

حسن روشن: مدیران استقلال رییس جمهور را هم انتخاب کنند

آجورلو نباید بگوید یک مربی شاخص ایتالیایی رو می ‎کنم/ فرهاد مجیدی سرمربی قهرمان دسته دو شد!/ خدا را شکر؛ استقلال کمیته فنی هم ندارد

پیشکسوت استقلال گفت: اگر هیئت مدیره استقلال بدون کمیته فنی و سرمربی چهار بازیکن برای این تیم انتخاب کرده لابد می تواند برای ایران هم رئیس جمهور انتخاب کند!

حسن روشن

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و مهاجم اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره بازی امشب تیم ملی مقابل الجزایر و وضعیت بلاتکلیف کادر فنی تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

نظرتان درباره بازی تیم ملی مقابل الجزایر چیست؟

الجزایر یک تیم قدرتی و تکنیکی آفریقایی است، اما نه به قدرت تیمهای بلوک شرق اروپا. البته تیم الجزایر نسبت به دیگر تیم‌های آفریقایی تکنیکی تر است.

شما مقابل الجزایر بازی کرده اید؟

بله! زمانی که این تیم قهرمان آفریقا شده بود ما با تیم ایران به همراه آرژانتین و الجزایر مهمان جشن هفتاد و پنجمین سال تولد باشگاه رئال مادرید بودیم و در یک تورنمنت چهار جانبه شرکت کردیم. مقابل الجزایر هم یک – یک مساوی کردیم و در ضربات پنالتی این تیم را بردیم. بعد از آن هم در مسابقات ارتش های جهان یک بار با این تیم بازی کردیم که صفر - صفر مساوی شدیم.

سبک فوتبال الجزایر را چطور توصیف می کنید؟

یک فوتبال مدرن آفریقایی است. ولی به عنوان بازی خوب برای تیم ملی نمی توان به آن توجه کرد. چون سودی از این بازی نمی بریم.

آجورلو نباید بگوید یک مربی شاخص ایتالیایی رو می ‎کنم/ فرهاد مجیدی سرمربی قهرمان دسته دو شد!/ بازی با الجزایر فایده ای برای ایران ندارد

در شرایطی که تیم ملی بازی ندارد این مسابقه تا چند اندازه به نفع ما خواهد بود؟

قطعاً از هیچی بهتر است. چون بچه ها دور هم جمع میشوند و یک بازی می کنند. اما اگر بناست که بچه های تیم ملی دور هم جمع شوند و بازی کنند می توان این کار را با تیم ب یا ج ایران انجام داد. چرا تیم های منتخب باشگاهی خودمان را به عنوان تیم ب یا ج تشکیل نمی دهیم؟ در این صورت بچه هایی که در تیم ملی ب حضور دارند برای اینکه توانایی شان را به تیم الف ثابت کند با قدرت به مصاف تیم اصلی می روند و شاید بتوان از همان تیم ب نفراتی را به تیم الف اضافه کرد. چه لزومی دارد حتما برویم بازی بین المللی با کشورهای دیگر برگزار کنیم! البته آنها خوب هستند ولی وقتی شرایط مهیا نیست می توان این کار را هم انجام داد.

از اوضاع و احوال استقلال و بلاتکلیفی این تیم در بحث جانشینی مجیدی خبر دارید؟

جایی خواندم که آجورلو گفته بود یک مربی شاخص ایتالیایی می آوریم! این طرز صحبت کردن ها خوب نیست. وقتی شما می گویید شاخص و درجه یک، به محض اینکه اسمش را مطرح کنید مردم می‌روند و تا نقطه آخر را در می آورند. آن وقت اگر یک نمره منفی در کارنامه اش باشد شما خودتان زیرسوال می روید.

با توجه به گذشت دو هفته از جدایی مجیدی نبود سرمربی در استقلال چقدر به این تیم لطمه میزند؟

بدون شک به ضرر استقلال است. چون بقیه تیم ها کارشان را شروع کرده‌اند و یارگیری می کنند اما استقلال هنوز دنبال سرمربی است.

خبر دارید که یکی از اعضای هیئت مدیره اعلام کرده ۳ یا ۴ بازیکن را برای تیم استقلال در نظر گرفته اند تا جذب این تیم شوند؟

بازیکن که بدون نظر سرمربی جذب نمی شود! شکر خدا کمیته فنی هم که ندارند. لابد این هیئت مدیره می تواند رئیس جمهور هم انتخاب کند. وقتی کمیته فنی و سرمربی نیستند چطور رفتند بازیکن انتخاب کردند. اگر فردا بازیکن به دردتان نخورد چه کسی پاسخ هوادار را میدهد. چه کسی قرارداد میلیاردی این بازیکنانی که به درد سرمربی آینده استقلال نمی خورند را پرداخت می کند؟ اینها حرفهای به درد نخوری است که تحویل مردم می دهند.

آجورلو نباید بگوید یک مربی شاخص ایتالیایی رو می ‎کنم/ فرهاد مجیدی سرمربی قهرمان دسته دو شد!/ بازی با الجزایر فایده ای برای ایران ندارد

با توجه به تجربه حضورتان در فوتبال امارات نظرتان درباره حضور فرهاد مجیدی در این کشور و میزان موفقیت احتمالی اش چیست؟

فرهاد چون در امارات بازی کرده عقبه خوبی در آن کشور دارد. او در باشگاه های نصر، الاهلی و العین فوتبال بازی کرده و او را می‌شناسند و البته اینها در نتیجه گیری ملاک نیست.

فکر می کنید مدیر باشگاهش تا کی به او مهلت بدهد که با تیمش نتیجه خوب بگیرد؟

مدیران باشگاه‌های امارتی اغلب خوب هستند. به ویژه آنهایی که فوتبال را هم می‌فهمند. اما تیم که مجیدی گرفته از آن دسته تیم هایی است که همیشه از دسته دو به لیگ یک آمده و دوباره به دسته پایین برگشته. رایکوف همیشه می گفت تیمی که در دسته دو قهرمان شده و به لیگ یک آمده، تیم ته جدول لیگ یکی هاست. در واقع مجیدی هم تیم قهرمان لیگ دسته دو امارات را گرفته است. ولی به طور کلی برایش آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم به هرچه که دنبالش بوده در امارات برسد.