شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

اقبالی: بی‌توجهی به ساختار تشکیلاتی و مدیریتی کار دست تیم ملی می‌دهد

اقبالی: بی‌توجهی به ساختار تشکیلاتی و مدیریتی کار دست تیم ملی می‌دهد

تهران-ایرنا- کارشناس فوتبال ایران گفت: برای آنکه در جام جهانی بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران به خوبی دفاع کنیم باید به ساختار تشکیلاتی و مدیریتی در داخل و بیرون زمین توجه کنیم در غیر این صورت ضرر سنگینی در انتظارمان خواهد بود.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آماده‌سازی ضعیف ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: جام جهانی فضایی خاص با تفکر و نگاه حرفه‌ای است که باید برای حضور در آن فاکتورهای لازم را داشت. اگر می‌خواهیم در جام جهانی بازی‌های آبرومندانه‌ای را شاهد باشیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه ساختار تشکیلاتی و مدیریتی قوی و منسجمی را در داخل و بیرون زمین ایجاد کنیم که این مساله نیازمند هزینه و برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی مناسب و دیدارهای دوستانه با تیم‌هایی که سنخیت و هماهنگی با تیم‌های همگروه ایران دارند هم باید مد نظر باشد. اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با تیم‌های بزرگ و صاحب‌نام جهان بازی کنیم و این دیدارهای دوستانه برای ما الزامی است. اگر قرار است در فوتبال به دنبال سود و منفعت باشیم باید هزینه کنیم؛ از سویی دیگر تیم ملی فوتبال ایران نیازمند ساختاری قوی و نیرومند است که در حال حاضر این ساختار وجود ندارد و باید تا زمان داریم در این خصوص اقدام کنیم.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد: در تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر ۳ بازیکن در حد استانداردهای جهانی داریم که مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هستند و مابقی با این نفرات، با استانداردها فاصله زیادی دارند. یکی از پیشنهادات من این است تا زمان داریم بازیکنان جوان ایرانی که در سایر کشورها مشغول به بازی هستند را شناسایی و از آنها برای دعوت به تیم ملی فوتبال ایران اقدام کنیم. چون قرار است در جام جهانی بازی کنند بی شک این دعوت را قبول خواهند کرد و این حضور می‌تواند به نفع آنها و البته تیم ملی باشد.  

اقبالی در خصوص وضعیت کنونی تیم ملی فوتبال ایران نیز یادآور شد: در حال حاضر ساختار مناسبی نداریم و نیازمند ترمیم و کار روی خط دفاعی و میانی هستیم. در زمان کارلوس کی‌روش ساختار دفاعی خوبی را شاهد بودیم اما الان این ساختار وجود ندارد و اگر تشکیلات ساختاری در داخل و خارج از زمین در دستور کار نباشد، شکست سنگینی در انتظار فوتبال ایران است.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است.