شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

همزمان با هشتمین سالگرد تأسیس؛

مقتدی صدر: «حشد شعبی» نقش بسزایی در شکست تروریسم در عراق ایفا کرد

مقتدی صدر: «حشد شعبی» نقش بسزایی در شکست تروریسم در عراق ایفا کرد

رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس حشد شعبی با فتوای مرجعیت، از نقش و جایگاه حشد شعبی در بسیج کردن مجاهدان برای آزادسازی عراق از چنگال تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عراق، مقتدی صدر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای هشتمین سالگرد تأسیس «حشد شعبی» با استناد به فتوای مرجعیت را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: به هیچ عنوان جایز نیست که جایگاه و ارزشمندی فتوای مرجعیت مبنی بر تأسیس حشد شعبی که تأثیر بسیاری در بسیج مؤمنان و میهن پرستان و آماده سازی آنها برای یاری عراق و مقدسات ایفا کرد، نادیده گرفته شود و ما از این فتوا قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: از همه اهالی موصل، الانبار، دیاله، صلاح الدین و سامرا که در برابر تروریسم مقاومت کردند و دادند که از آنها دفاع کنیم، قدردانی می‌کنیم.

مقتدی صدر در بخش دیگری از بیانیه‌اش بر «احترام و محبت خود به برادران مجاهد حشد شعبی و مجروحان و شهدای قهرمان آنکه در راه وطن با سایر نیروهای امنیتی عراق همکاری کردند»، تأکید کرد.

رهبر جریان صدر عراق در پایان بیانیه خود تأکید کرد: شایسته نیست که نام حشد شعبی به سهم خواهی ها و اختلافات سیاسی، تجارت و موارد مشابه آن وارد شود.

گفتنی است که دیروز شنبه شمار زیادی از مردم بغداد به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس سازمان حشد شعبی، در خیابان‌های این شهر، با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و الحشد، شادمانی کردند.

حشد شعبی هشت سال پیش با فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان به منظور مبارزه با گروه تروریستی و در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.