شهر خبر

اولین کراس‌اوور ایران خودرو وارد بازار می شود+جزئیات فنی و امکانات احتمالی

اولین کراس‌اوور ایران خودرو وارد بازار می شود+جزئیات فنی و امکانات احتمالی

پروژه K125، اولین کراس اوور تولید شده توسط ایران خودرو است که توسط مهندسان ایرانی طراح و تولید شده و قرار است فردا دوشنبه 23 خرداد‌ماه توسط ایران خودرو رونمایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، خودرو جدید ایران خودرو با نام اولیه K125 اولین کراس اوور این شرکت است که توسط مهندسان ایرانی طراح و تولید شده است. براساس قرارداد ایران خودرو با گروه پژو_سیتروئن (Groupe PSA)، امکان استفاده قانونی از امتیاز پلتفرم PF1 برای طرف ایرانی فراهم شد.

با توجه به در نقشه راه ترسیم شده ایران خودور و حرکت به سمت داخلی‌سازی پلت فرم، پلت فرم  جدید این شرکت در ابتدا برای محصول تارا به کار گرفته شد و حالا برای کراس اوور جدید آبی پوشان جاده مخصوص با نام اولیه K125 مورد استفاده قرار گرفته است.

BF6789C4-1958-4D55-9C8A-D305781E6CBE

قرار است فردا دوشنبه 23 خرداد‌ماه توسط یران خودرو رونایی و مشخصات دقیق آن اعلام شود.

بر اساس اعلام ایران خودرو هم‌زمان پلتفرم برقی محصول پروژه K125 نیز در دست طراحی و نمونه سازی است. بر اساس اطلاعات اولیه اعلام شده گیربکس محصول پروژه K125 در مرحله نخست AT خواهد بود و در آینده به گیربکس DCT و موتور سه استوانه ارتقاء خواهد یافت.

همچنین بر اساس اطاعلات منتشر شده، احتمالا اولین کراس اوور این شرکت با پیشرانه TC7 پلاس و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE به بازار می آید. این پیشرانه ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 توربوشارژ است.

C9134186-55C1-4914-B3FF-2FDB175EFA2D

کراس اوور K125 مانند پژو ۲۰۰۸ از نوع تک دیفرانسیل است و سیستم خنک کاری جعبه دنده ۶ سرعته آن هم دقیقاً مانند تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک برای تطبیق با شرایط آب و هوایی ایران ارتقا داشته و از سامانه خنک کاری مشابه به جعبه دنده های ۸ سرعته برای آن استفاده شده است. همچنین سامانه مبدل گشتاوری، حالت برفی و اسپرت و تیپ ترونیک نیز در جعبه دنده DAE  وجود دارد.

اولین کراس اوور ایران خودرو احتمالاً به امکاناتی نظیر چهار عدد ایربگ، کروز کنترل، تهویه مطبوع الکتریکی، دی لایت، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب به همراه دوربین دنده عقب، سقف شیشه ای، آینه های کناری تاشو برقی، صندلی های برقی جلو، سیستم کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.

ایران‌خودرو مدعی است که کراس‌اوور جدید K125 توانایی رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی را داشته و نمونه‌های رقیب موجود در کشور را به چالش خواهد کشاند. 

انتهای پیام