شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#آمریکا#رئیس جمهور

بلومبرگ گزارش داد؛

تلاش ریاض برای برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور بایدن

تلاش ریاض برای برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور بایدن

همزمان با گمانه زنی ها در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان، خبرگزاری بلومبرگ از برنامه ریزی ریاض برای برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور جو بایدن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد: عربستان سعودی برای برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه ریزی می‌کند؛ حال اینکه بایدن هر گونه سفر به ریاض را با امنیت منطقه‌ای مرتبط می‌داند.

همزمان با گزارش بلومبرگ، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز اشاره کرد که کاخ سفید روز دوشنبه جزئیات سفر رئیس جمهور بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی را اعلام خواهد کرد.

این گزارش‌ها در حالی است که جو بایدن روز گذشته اعلام کرد که هنوز درباره این مسئله که به عربستان سعودی سفر خواهد کرد یا خیر، تصمیم نگرفته است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا وی از این سفر احتمالی به خاورمیانه جهت دستیابی به توافقی برای بهبود روابط عربستان و رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند یا خیر، گفت: خواهیم دید.

هر گونه سفر احتمالی به عربستان سعودی احتمالاً با هدف تقویت روابط با این کشور صورت می‌گیرد و این در حالی است که بایدن در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای کاهش قیمت بنزین در آمریکا است.

همچنین در صورت انجام این سفر، مسئله قتل «جمال خاشقجی» خبرنگار مشهور و منتقد حکومت سعودی توسط عوامل این حکومت در ترکیه از سوی آمریکا کاملاً نادیده گرفته خواهد شد.

پیش بینی می‌شود این سفر احتمالی با نارضایتی و اعتراض فعالان حقوق بشری و نهادهای بشردوستانه مواجه شود.