شهر خبر

وزارت خارجه لبنان:

حمله به فرودگاه دمشق بیانگر خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است

حمله به فرودگاه دمشق بیانگر خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است

وزارت امور خارجه لبنان ضمن محکوم کردن حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، این اقدام را تروریستی توصیف و بر حمایت از سوریه در پاسخ مناسب به آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق و اخلال در کار در آن را محکوم کرد و این اقدام را یک اقدام تروریستی دانست که یک مرکز حیاتی غیرنظامی را هدف قرار داد که نقش مهمی در کاهش بحران سوری‌ها ایفا می‌کند.

وزارت امور خارجه لبنان در این بیانیه بر حمایت همیشگی خود از سوریه را در واکنش به حملات مکرر رژیم صهیونیستی تأیید کرد و این حملات را تأییدی بر تجاوزگری این رژیم و سیاست‌های مداخله جویانه آن در امور کشورهای منطقه قلمداد کرد.

پیشتر جنبش حماس نیز تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرده بود. «جهاد طه» عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به حمله تجاوزکارانه اخیر صهیونیست‌ها به فرودگاه بین المللی دمشق گفت: تجاوز نظامی اشغالگران صهیونیست به فرودگاه دمشق محکوم است.

عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به سوریه یک بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی خطری برای امت عربی و اسلامی محسوب می‌شود. وی در ادامه اظهاراتش در این زمینه تصریح کرد: حملات صهیونیست‌ها به سوریه نشان داد که لازم است اقداماتی در راستای مقابله با تجاوزگری‌ها و تحرکات تروریستی تل آویو انجام شود.

قابل ذکر است که وزارت حمل و نقل سوریه دیروز شنبه بیانیه‌ای را در خصوص تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق منتشر کرد. وزارت حمل و نقل سوریه در بیانیه مذکور اعلام کرد که تمامی پروازها از و به فرودگاه بین المللی دمشق به حالت تعلیق درآمده است.