شهر خبر

عملیات ساخت سه مجتمع آبرسانی در شهرستان کبودرآهنگ آغاز شد

عملیات ساخت سه مجتمع آبرسانی در شهرستان کبودرآهنگ آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مجتمع آبرسانی در شهرستان کبودرآهنگ، گفت: با بهره برداری از مجتمع ها ۴۰ روستای این شهرستان به شبکه خدمات آبفا متصل و از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روز یک‌شنبه ایرنا از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر در آیین کلنگ زنی این سه مجتمع آبرسانی، افزود: با بهره برداری از سه مجتمع عظیم دره، آق کند و خلعت آباد در مجموع ۴۰ روستای این شهرستان با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی عظیم دره روستاهای خواجه کندی، کلبه حصاری، حسن تیمور، عظیم دره،  ایده لو،  ناصر آباد، طراقیه، جین طراقیه ، حسن آباد، علیصدر، سولیجه، وصله، واشور ، اوریاد، زین آباد،  داس قلعه، جزوان، کند تپه، گاو زبان، چاله کند و سراب شهرستان کبودرآهنگ از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی آق کند روستاهای قادر آباد، باغچه، آقکند، کند بلاغی، صفاریز، عبدالمومن، اوزون دره، چالو ،مسجدین  وآب مشکین را تحت پوشش قرار می دهند، گفت: روستاهای داق داق آباد، خلعت آباد، کردآباد، پرورق، رامیشان، روعان، نوآباد، نورآباد و بابان شهرستان کبودرآهنگ نیز با بهره برداری از مجتمع آبرسانی خلعت آباد تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار خواهند گرفت.

 فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروز ولی نعمتان ما به شایستگی مستحق خدمت هستند، اظهارداشت: در راستای خدمت به مردم و به ویژه روستاهای محروم، جهاد آبرسانی با حمایت سپاه در دستور کار قرار گرفته است.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم هم افزایی خوبی میان نهاد های انقلابی و دستگاههای اجرایی ایجاد شده است، تصریح کرد: امروز میدان خدمتگذاری به مردم اجرای جهادی پروژه ها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) نیز با بیان اینکه ایجاد تاسیسات آبرسانی در سطح روستاهای محروم علاوه بر ایجاد رفاه در حفظ سرمایه های اجتماعی نظام نیز تاثیرگذار است، گفت: با درک این موضوع، تفاهم نامه مشترکی میان وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده که بر همین اساس در بازه زمانی ۳۰ ماهه آبرسانی به  بیش از هفت هزار و ۵۰۰ روستای محروم کشور با صرف ۳۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی می شود.

 سرهنگ علی قراباغی افزود: سهم تعیین شده برای استان همدان از این طرح ها، آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم با صرف ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی تصریح کرد: اجرای حدود ۲۰ هزار متر مکعب مخزن، ۴۰۰ هزار متر خط انتقال و اصلاح شبکه آبرسانی، هشت مورد ایستگاه پمپاژ و حفر چاه نیز در استان همدان در دستور کار قرار دارد.

شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان است